Gå til innhold

Farger og oppussing? ønsker tips...

Anbefalte innlegg

Gjest fargetips ønskes
Skrevet

Er ikke selv så flink til å se fargesammensetninger og at det harmonerer. I hele entreen er det hvite vegger med malte lister i en varm gråfarge. Nå skal jeg pusse opp trappen, den skal være hvit. Samtidig skal trappeoppgangen males, og veggen opp mot stuen, og en vegg i stuen. Resten av stuen er i en hvitfarge med litt trepanel som er malt (ser ut som eggeskallhvit). Har lyst på en lys farge, men blir det ikke for mye hvitt da? Gulvet i stuen er kirsebærfarget (laminat) og kjøkkenet er av bjørk med smårutete fliser i hvitt og grått. Jeg vil ikke ha mer grått, men finner ikke farger som passer. Hva slags farger harmonerer med grått, hvitt og eggeskallfarget?

Toalettet som er for seg selv skal også pusses opp, der vi legger panel og skal male denne, men hvilken farge?

Ellers på rommene går fargene i hvitt, og grått, badet er hvite fliser med koksgrå/svart flisegulv.

Har du noen gode tips? Skulle ønske det fantes noe planlegger på nett der jeg kunne sjonglere med farger, for å se om det passer. Vil gjerne ha en helhet i hele boligen uten at det blir rotete.

Gjest malekladden
Skrevet

Dra til en malerbutikk, de har kart over de "nye" fargene nå, der er det visst en aldeles lekker lillafarge, som ofte brukes som en slags kontrastvegg nå .......

Hos oss er alle rom Caffè Latte, bortsett fra badet, det er hvitt ..... forandring på rommene får jeg med gardiner, duker o.l..

Jeg stortrives med det, men vi er heldigvis forskjellige der da, så noen vil ha forskjellige farger.

Gjest fargetips ønskes
Skrevet

Dra til en malerbutikk, de har kart over de "nye" fargene nå, der er det visst en aldeles lekker lillafarge, som ofte brukes som en slags kontrastvegg nå .......

Hos oss er alle rom Caffè Latte, bortsett fra badet, det er hvitt ..... forandring på rommene får jeg med gardiner, duker o.l..

Jeg stortrives med det, men vi er heldigvis forskjellige der da, så noen vil ha forskjellige farger.

Takk for svar. Har allerede vært på rtt par malerbutikker, der var det folk (ungdommer) som ikke hadde særlige mye tips til meg. Kunne ikke gi meg noe råd. Skal nok dra på en annen butikk for å finne noen som er god til dette.

Skrevet

http://kampanjeweb.apt.no/jotunlady/no/lady.php

Denne fargen synes jeg er fin. Den burde gå fint til både hvitt og grått. Fargene kan også sikkert lages lysere. Trappetrinnene opp til stuen ville sikkert blitt fin med samme som stuegulvet! Du kan også bruke noe ale denne på badet?

Togli er så flink med farger, ho kommer nok med tips til deg :)

Skrevet

ok ser at linken ikke havnet helt riktig. Tror det er rom nr tre? En blek lilla-aktig farge. Her kan du kikke rundt vettu

Skrevet

Den det står trapperingen.no under? Nydelig!

Jøss, kan vi være enige om noe interiørmessig? ;)

Skrevet

Den det står trapperingen.no under? Nydelig!

Ja den ja, helt super synes jeg. Elegant og stilfull.

Skrevet

Jøss, kan vi være enige om noe interiørmessig? ;)

:-D

Skrevet

Husk at dersom du blander "nesten-hvite" farger bør fagene gå i samme skala. Alle nesten-hvite er brukket med annen farge, og sjelden pent med en hvit som er brukket med rødtoner sammen med en som brukket med grønn-toner, for eksempel.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg ville funnet noe som går til gulvet siden du har lyse vegger ellers. Ta deg en tur i butikken og hent fargekart/prøver. Da er det mye lettere å se for seg hvilken farge som kan passe. Og inspirasjon får du også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...