Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Går på Trionetta 28.Når jeg begynner med sukkerpillene, får jeg ikke mensen før 2 dager etter.Dvs hvis min 1. sukkerpille tas på en fredag,får jeg mensen på søndag.Er dette vanlig/riktig? Og gjelder isåfall "2 dagers-regelen" når jeg utsetter mensen også? dvs,må jeg ta en gul pille for hver dag jeg vil utsette, eller kan jeg ta sukkerpille 2 dager før jeg vil ha mensen igjen? håper du/dere skjønte hva jeg mente.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28558-n%C3%A5r-skal-jeg-f%C3%A5-mensen-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest søk på forum

Det er vanlig at blødningen kommer to dager etter at du tok siste pille (regner ikke sukkerpillene som p-pille, de er jo bare drops for å hjelpe deg å telle syv pillefrie dager).

Når det gjelder utsettelse, søk på forum, dr. moen har svart på det mange ganger.

Mette Moen, Gynekolog

Det er slik pillen virker, at når du ikke har tatt den i to dager, så kommer det blødning. Du er også sikker i den perioden og i alle de 7 dager du er uten pille.

Hvis du skal utsette mensen tar du bare fortsatt gule tabletter fra et annet brett (i stedet for de hvite store) og holder pause en uke (eller spiser de store hvite) når du vil ha mensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...