Whatteva Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei. Da jeg gikk på barne skolen kom jeg til rektor med en del andre elever. Plutselig så så jeg mindre og hørte mindre og jeg ble veldig varm. jeg satte meg ned på gulvet, det gikk bra etterhvert. For noen år siden så våknet jeg ganske tidlig og ville ned å hente meg et glass vann, jeg svimte av og havnet under kjøkkenstolen og jeg våkna av at jeg slo meg i hodet fordi jeg lå og ristet og slo hodet i stolen. Dette var ikke noe jeg tenkte spesielt over, men da jeg gikk i niende klasse (går på vg1 nå), så var jeg og tre andre på "røykehjørnet" på skolen og vi skulle til og gå opp til timen. De andre gikk forann meg og jeg kjente at ting forsvant mer og mer og jeg så "bilder" av ting som hadde skjedd noen dager før. Jeg våknet opp på bakken og skjønte ingen ting. bestevenninna mi som var der, sa at jeg lå og ristet mens øynene mine var vid åpne. Jeg følte meg ganske svimmel da jeg våknet og jeg ble blek i ansiktet, det gikk over etter kort stund det også. Det samme skjedde to ganger til i løpet av niende klasse. En gang hostet jeg på ene venninna mi som jeg satt ved siden av på bussen. For bare ett par uker siden så besvimte jeg igjen. Jeg kjenner det før jeg svimmer av, for alt blir bare mer og mer uklart. venninna mi holdt meg oppe men jeg hadde ristet da også. Når jeg våknet så var jeg ganske svimmel og fikk en voldsomt høy pipe lyd i hodet, og gulpa og var veldig varm, men jeg kom sakte men sikkert til meg selv. det eneste var at jeg fikk litt vondt i hodet noe som kom og gikk resten av dagen. Dagen etter var jeg veldig trøtt og kroppen min var "sliten". Idag snakket jeg med pappa, jeg hørte han mindre og han ble "borte", alt ble veldig uklart. Og jeg fikk pipe lyden i hodet igjen men den har ikke vært så høy før. Jeg ble også veldig varm. Jeg gikk i stua og satte meg ned i sofaen og det begynte og hjelpe. jeg har bare litt små vondt i hodet nå.. Kan noen være så snill og prøve å finne ut av hva det kan være? Foreldrene mine vil liksom aldri ta meg med til legen så det er vanskelig og få sjekket! Men vil gjerne vite om det er noe som kan gjøres selv eller om jeg er nødt til å dra til legen. Jeg var hos legen for 3-4 mnd siden og han sa at vi måtte komme til legene neste gang det skjedde fordi det hade gått for lang tid fra forrige gang det hadde skjedd så han kunne ikke sjekke det. Det var så stor kø der at vi ikke kom gjennom via tlf. Venninne mine som har vært der nesten hver gang det har skjedd mener det er epilepsi !? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285584-kan-noen-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamarosa Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Høres ut som epilepsi, ja. Om ikke foreldrene dine følger deg til legen, kan skolens eller helsesenterets helsesøster hjelpe deg med legetime. En venninne kan også følge deg. Uansett om du får følge eller ikke, må du gå til lege, og undersøkes grundig. Legen vil nok bl.a ta EEG, men i en rolig periode kan denne vere normal. Du kan likevel ha epilepsi. Det finnes gode medisiner som i de fleste tilfeller kan redusere anfallene. Les dette: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/epilepsi.php Husj, kom deg avgårde til legen! Lykke til!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285584-kan-noen-hjelpe/#findComment-2293073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.