Gå til innhold

Bobler i brystet

Anbefalte innlegg

Jeg har daglig de siste 14 dagene opplevd ubehag i brystet, det er ingen smerte eller trykk, men det kjennes ut som en slags boble som sprekker. Samtidig som dette skjer kan jeg kjenne et trykk i venstre side. Deretter opplever jeg en slags innvedig skjelving i kroppen. Har vært plage med angst for 10-12 år siden, og dette kjennes ikke ut som angst. Dette oppleves som svært ubehaglig og skjer opp til flere ganger daglig. Det er ikke noe spesielt som utløser dette, iallefall ikke som jeg har lagt merke til. Jeg har andre helseplager som gjør at jeg spiser smertestillende medisiner daglig, en liten dose blodtrykksmedisin. Dette har jeg nå gjort i 3 år. Jeg får ingen endring i puls når dette skjer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285589-bobler-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes ikke dette høres ut som noen hjertesykdom. men kjenner ikke alderen din og eventuelt om fu har mange risikofaktorer for hjertesykdom: som overvekt, høyt blodtrykk, høy kolesterol, røyking og arv. Slimdannelse i bronkiene kan kjennes som "bobling", men vil kunne bli borte etter hosting. Muskelsammentrekninger i brystkassen kan også kjennes som små vibrasjoner. Skjelvingen d opplever etterpå kan være litt angstbetinget. Men jeg synes du skal be om en helsesjekk hos fastlegen din. Denne bør undersøke lunger, hjerte og bryster. Kanskje er det aktuelt med et røntgenbilde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285589-bobler-i-brystet/#findComment-2294445
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...