Gå til innhold

Gynekologen har begynt å nevne IVF (prøverør)...

Anbefalte innlegg

Gjest helle dussen

Vi har prøvd aktivt i over ett år nå. Jeg ble gravid en gang, men mistet. Det er nå 7 måneder siden.

Har hatt mye ujevn syklus, både med og uten eggløsning, og har derfor nå fått pergo. Brukt pergo tre runder nå,uten resultat. Dvs, jeg får eggløsning og stabil syklus, men blir ikke gravid.

Ingen feil med meg foruten sjelden eggløsning, men denne får jeg med pergo. Hvorfor blir jeg da ikke gravid? Mannen har ikke sjekket seg enda. Og gyn har begynt nevne prøverrør...

Er det virkelig ikke annet å gjøre enn å begynne i IVF-prosessen? kan jeg ikke f.eks doble pergo'n først, eller har ikke dette noe poeng, i og med at jeg faktisk får egløsing av enkel dose...?

Hva annet kan man prøve før prøverør...??

Jeg vet jeg må ned i vekt, men ikke mye, er ca 5 kilo overvektig...Kan dette ha såpass mye innvirkning? Da jeg ble gravid sist, var jeg slank.

Håper noen har innspll :) Takk.

Fortsetter under...

Fem kilo for mye har ingenting å si så lenge ideal-BMIen din ikke er 30.

Jeg kan ikke se noe poeng i å doble pergoen så lenge du får eggløsning av den dosen du tar nå. Siden du har vært gravid før, er det sannsynligvis heller ikke noe galt med mannen din, men det er jo en enkel sjekk, så det kan kanskje være greit å få det avklart? Får du eggløsning nå og det ikke er noe galt med mannen din, blir du nok gravid snart med litt tålmodighet. Selv om man har regelmessig eggløsning og mannen har gode svømmer, kan det jo godt ta månedsvis før man blir gravid allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...