Gå til innhold

Hemmelig alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere følt og tenkt dersom dere traff en mann eller dame (vil det være forskjell forresten?) som konsekvent nektet å fortelle sin alder? Feks overfor kolleger og andre (ikke-så-nære) bekjentskaper?

Hva hvis vedkommende begrunnet det "av prinsipp, fordi samfunnet er altfor opphengt i alder, bare sjekk enhver avisnyhet (alder i parentes), og bare se så frustrert dere blir av å ikke vite min alder!".

Skrevet

Jeg ville sett på vedkommende som en som prøver å gjøre seg interessant og viktig. Bare teit spør du meg.

Skrevet

Jeg synes det er litt morsomt med slike mennesker. De har jo rett. Vi blir virkelig frustrert av å ikke få satt dem i bås:-)

Skrevet

Ville nok lett tenkt at vedkommende var ukomfortabel med egen alder.

Skrevet

Jeg ville sett på vedkommende som en som prøver å gjøre seg interessant og viktig. Bare teit spør du meg.

Hvorfor det? Hvorfor er det så viktig å vite nøyaktig hvor gamle folk er? Det ser man jo uansett. Sånn omtrent:-)

Skrevet

Hvorfor det? Hvorfor er det så viktig å vite nøyaktig hvor gamle folk er? Det ser man jo uansett. Sånn omtrent:-)

''Hvorfor er det så viktig å vite nøyaktig hvor gamle folk er?''

Jeg visste det spørsmålet ville komme. :o) Det er ikke viktig for meg å vite hvor gamle folk er, men om jeg nå skulle spørre av ren høflighet så ville jeg oppfatte vedkommende som steinsnål om h*n ikke ville si det, hva f*** er det å holde hemmelig da? Annet enn for å prøve å gjøre seg interessant og spesiell? For meg vil vedkommende bli en dust og ikke noe annet.

Skrevet

Jeg visste det spørsmålet ville komme. :o) Det er ikke viktig for meg å vite hvor gamle folk er, men om jeg nå skulle spørre av ren høflighet så ville jeg oppfatte vedkommende som steinsnål om h*n ikke ville si det, hva f*** er det å holde hemmelig da? Annet enn for å prøve å gjøre seg interessant og spesiell? For meg vil vedkommende bli en dust og ikke noe annet.

Men hvorfor i det hele tatt spørre hvor gamle folk er når de åpenbart er over skal vi si 30? Hva er poenget? Det kunne ikke falt meg inn å spørre om et voksent menneskes alder med mindre man kommer inn på et eller annet tema der det blir avgjørende. Det er meg revnende likegyldig om et interessant menneske jeg møter er 33 eller 39. Av og til kan jeg lure litt, men det er som regel når jeg møter mennesker som ser gamle ut men virker veldig umodne. Jeg synes det er ufint å spørre, for hvis jeg spør meg selv om hvorfor jeg vil vite er årsaken at jeg ønsker å sette vedkommende i bås, og det tror jeg at folk gjennomskuer.

Skrevet

Enig med deg! Det virker veldig selvhøytidelig å ikke våge å si alderen sin.

Skrevet

Helt enig med deg!

Skrevet

Enig!

Skrevet

Men hvorfor i det hele tatt spørre hvor gamle folk er når de åpenbart er over skal vi si 30? Hva er poenget? Det kunne ikke falt meg inn å spørre om et voksent menneskes alder med mindre man kommer inn på et eller annet tema der det blir avgjørende. Det er meg revnende likegyldig om et interessant menneske jeg møter er 33 eller 39. Av og til kan jeg lure litt, men det er som regel når jeg møter mennesker som ser gamle ut men virker veldig umodne. Jeg synes det er ufint å spørre, for hvis jeg spør meg selv om hvorfor jeg vil vite er årsaken at jeg ønsker å sette vedkommende i bås, og det tror jeg at folk gjennomskuer.

Jeg pleier ikke gå rundt og spørre hvor gamle folk er, men nå var jo det problemstillingen her da. :o)

På jobben min er det en smal sak å finne ut hvor gamle de andre er forøvrig. ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig med deg!

Skrevet

Vel, det er jo sant da at folk kan bli utrolig frustrert av sånt. For noen er gir det kanskje stor glede å se denne frustrasjonen?

Jeg kan selv la være å oppgi min alder hvis jeg mener det er ubetydelig i sammenhengen. Ikke bryr jeg meg om alderen til andre mennesker heller. Ting jeg ikke ser noen viktighet i å vite bryr jeg meg sjelden om.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er da absolutt ikke høflig å spørre om folks alder, vel? Kan ikke tenke meg en eneste situasjon der det vil oppleves høflig, eller at det å ikke spørre, vil oppleves uhøflig.

tzatziki1365380058
Skrevet

Begrunnelsen hennes synes jeg faktisk er ganske morsom.

I disse dager hvor det beviselig er vanskeligere for folk over 45 å få jobb enn for yngre, så synes jeg det må være helt greit å ikke ville si hvor gammel man er. Samfunnet ER for opphengt i alder! Mange jobb-søk-hjelpere råder faktisk folk til å ikke sette opp alder i cv'n sin, for å unngå å bli satt i aldersbåsen.

Jeg spør aldri folk om alder dersom det ikke er opplagt at de er maaaange år yngre enn meg.

Skrevet

''For meg vil vedkommende bli en dust og ikke noe annet.''

Skal ikke så mye til da før folk er totale duster?

Skrevet

''For meg vil vedkommende bli en dust og ikke noe annet.''

Skal ikke så mye til da før folk er totale duster?

Men hva i huleste er vitsen med å skulle være viktig og ikke vil si alderen sin om noen skulle ha interesse av å spørre om det?

Skrevet

Men hva i huleste er vitsen med å skulle være viktig og ikke vil si alderen sin om noen skulle ha interesse av å spørre om det?

''Men hva i huleste er vitsen med å skulle være viktig og ikke vil si alderen sin om noen skulle ha interesse av å spørre om det?''

Hvorfor er det så mye viktigere at noen skal oppgi alderen sin til andre enn at de sksl kunnr velge å ikke gjøre det?

Hvorfor skal en svare på alt andre har interesse av å vite?

Skrevet

''Men hva i huleste er vitsen med å skulle være viktig og ikke vil si alderen sin om noen skulle ha interesse av å spørre om det?''

Hvorfor er det så mye viktigere at noen skal oppgi alderen sin til andre enn at de sksl kunnr velge å ikke gjøre det?

Hvorfor skal en svare på alt andre har interesse av å vite?

"skal kunne", skulle det stå da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...