frosken Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Men hva i huleste er vitsen med å skulle være viktig og ikke vil si alderen sin om noen skulle ha interesse av å spørre om det? Poenget mitt var at jeg ser liten grunn til å mene at en annen er "dust" som følge av en det som etter min oppfatning er en bagatell, nemlig en personlig preferanse mht å ville eller ikke ville oppgi noe enkelte anser som privat. Jeg mener faktisk også at folk i visse situasjoner kan ha god grunn til å ikke ønske å oppgi alder. F.eks. kan de som er svært unge ha vanskelig for å oppnå autoritet i starten i visse miljøer, så hvis du er 10 år yngre enn dine kollegaer så kan det være ok å ikke offentliggjøre alderen første uka. Tilsvarende dersom du er en del eldre enn hva du ser ut som i et miljø som tenderer til å anse de over 40 som utdaterte. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Hadde sett på dette som dumt og sært. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Selv om argumentasjonen er morsom, ville jeg sett på vedkommende med litt sånn "stakkars, så dårlig selvbilde du har". Å ikke ville ha en offisiell alder er snålt og en smule barnslig. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Det er da absolutt ikke høflig å spørre om folks alder, vel? Kan ikke tenke meg en eneste situasjon der det vil oppleves høflig, eller at det å ikke spørre, vil oppleves uhøflig. Det er da ganske naturlig å vite på alderen på folk man omgås daglig eller har i sin nærmeste bekjentskapskrets. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Det er da ganske naturlig å vite på alderen på folk man omgås daglig eller har i sin nærmeste bekjentskapskrets. Enig i det, men det skjer, ikke sjelden heller, at jeg blir spurt om alder av folk jeg knapt kjenner. Det synes jeg er unødvendig. 0 Siter
morsan Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Ville nok lett tenkt at vedkommende var ukomfortabel med egen alder. Enig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.