Gå til innhold

Hemmelig alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva i huleste er vitsen med å skulle være viktig og ikke vil si alderen sin om noen skulle ha interesse av å spørre om det?

Poenget mitt var at jeg ser liten grunn til å mene at en annen er "dust" som følge av en det som etter min oppfatning er en bagatell, nemlig en personlig preferanse mht å ville eller ikke ville oppgi noe enkelte anser som privat.

Jeg mener faktisk også at folk i visse situasjoner kan ha god grunn til å ikke ønske å oppgi alder. F.eks. kan de som er svært unge ha vanskelig for å oppnå autoritet i starten i visse miljøer, så hvis du er 10 år yngre enn dine kollegaer så kan det være ok å ikke offentliggjøre alderen første uka. Tilsvarende dersom du er en del eldre enn hva du ser ut som i et miljø som tenderer til å anse de over 40 som utdaterte.

Skrevet

Selv om argumentasjonen er morsom, ville jeg sett på vedkommende med litt sånn "stakkars, så dårlig selvbilde du har". Å ikke ville ha en offisiell alder er snålt og en smule barnslig.

Skrevet

Det er da absolutt ikke høflig å spørre om folks alder, vel? Kan ikke tenke meg en eneste situasjon der det vil oppleves høflig, eller at det å ikke spørre, vil oppleves uhøflig.

Det er da ganske naturlig å vite på alderen på folk man omgås daglig eller har i sin nærmeste bekjentskapskrets.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er da ganske naturlig å vite på alderen på folk man omgås daglig eller har i sin nærmeste bekjentskapskrets.

Enig i det, men det skjer, ikke sjelden heller, at jeg blir spurt om alder av folk jeg knapt kjenner. Det synes jeg er unødvendig.

Skrevet

Ville nok lett tenkt at vedkommende var ukomfortabel med egen alder.

Enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...