Gå til innhold

Temperamentsfulle mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest nattegalen
Skrevet

Hva synes dere om temperamentsfulle mennesker som blir fort sinte og freser ut sitt sinne versus de som aldri mister roen?

Har en venninne som fort kommer i konflikt med omgivelsene og kan bli veldig emosjonell. Hun er det mest intelligente og morsomste mennesket jeg kjenner. For meg spiller dette ingen rolle, jeg vet alltid hvor jeg har henne. Andre snakker om at hun må være gal.

Fortsetter under...

Skrevet

Synes kanskje hun bør moderere seg av hendyn til andre. Men bedre at ting blir luftet ut, enn at det blir liggende og surne!

Skrevet

Liker egentlig ingen av delene jeg. de som aldri foretrekekr en muskel i ansiktet og aldri lar seg bringe ut av fatning må da være like vanskelig å forholde seg til som de som går i taket helt uten grunn?

Forøvrig synes jeg at voksne menneske kan beherske seg såpass at de ikke flyr i flint for småting.

Gjest nattegalen
Skrevet

Liker egentlig ingen av delene jeg. de som aldri foretrekekr en muskel i ansiktet og aldri lar seg bringe ut av fatning må da være like vanskelig å forholde seg til som de som går i taket helt uten grunn?

Forøvrig synes jeg at voksne menneske kan beherske seg såpass at de ikke flyr i flint for småting.

Nåja helt uten grunn er det nå ikke. Til daglig er hun alltid i godt humør og tar diverse med mer ro enn mange andre, men hun kan altså bli veldig sint enkelte ganger. Jeg synes det er sjarmerende i hennes tilfelle.

Skrevet

Går det ikke an å være temperamentsfull uten å bruse opp i sinne? Eller bruker man et annet uttrykk da?

Det beste er de som ligger et sted midt i mellom, som kan si/gi uttrykk for hva de mener uten å bruse opp i fullt sinne. Hvis jeg MÅTTE velge? Aner ikke.

Skrevet

Nåja helt uten grunn er det nå ikke. Til daglig er hun alltid i godt humør og tar diverse med mer ro enn mange andre, men hun kan altså bli veldig sint enkelte ganger. Jeg synes det er sjarmerende i hennes tilfelle.

''hun kan altså bli veldig sint enkelte ganger. Jeg synes det er sjarmerende i hennes tilfelle''Har du opplevd at hun er så sint på deg også? Ikke sikkert det er like sjarmerende da.

Annonse

Gjest nattegalen
Skrevet

''hun kan altså bli veldig sint enkelte ganger. Jeg synes det er sjarmerende i hennes tilfelle''Har du opplevd at hun er så sint på deg også? Ikke sikkert det er like sjarmerende da.

Ja det har jeg. Om det var sjarmerende akkurat i øyeblikket det skjedde vet jeg ikke, men hun hadde god grunn og det så jeg.

Jeg har en annen bekjent som har problemer med å styre følelsene sine i noen få tilfeller på grunn av trakassering h*n ble utsatt for. Jeg synes det er godt at mennesker får følelser ut og stenger dem ikke inne. I hennes tilfelle søker hun hjelp og står på. Jeg har ingen grunn til å dømme henne. Behagelig synes jeg ikke nødvendigvis det er, men hun roer seg alltid ned med engang hun blir snakket vennlig til.

De som jobber med mennesker må regne med følelsesutbrudd innimellom og ikke forvente at alle har en perfekt fasade til enhver tid. Synes det er bra å se levende mennesker.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

jeg hater sånne og syns det er en god grunn til å kutte kontakt.

skal rett og slett ha meg frabedt å bli verbalt angrepet ved det minste lille feil de ser, som som regel er deres misforståelse.

Skrevet

skal rett og slett ha meg frabedt å bli verbalt angrepet ved det minste lille feil de ser, som som regel er deres misforståelse.

Men er ikke du ganske temperamentsfull selv ? Har alltid trodd det ut i fra skrivestilen din, men kanskje er du helt annerledes i RL.

Gjest nattegalen
Skrevet

Slik som du skriver nå virker du ganske temperamentsfull selv:)

Skrevet

Det er en videns forskjell fra å ha et saftig temperament til å oppføre seg som et barn.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

Slik som du skriver nå virker du ganske temperamentsfull selv:)

i rl er jeg veldig nøye på å være mild og vennlig i stemmen og sms'er. får angst av krasse meldinger og da vil jeg jo ikke sende dem selv. har ikke guts til det.

Gjest nattegalen
Skrevet

Det er en videns forskjell fra å ha et saftig temperament til å oppføre seg som et barn.

Hva er forskjellen? Når oppfører du deg som et barn? Når du skriker kanskje, det har jeg ikke nevnt noe om?

Annonse

Skrevet

Hva er forskjellen? Når oppfører du deg som et barn? Når du skriker kanskje, det har jeg ikke nevnt noe om?

Ja skriking er et eksempel. Nei jeg tenkte ikke på din venninne, jeg tenkte generelt.

Gjest nattegalen
Skrevet

Ja skriking er et eksempel. Nei jeg tenkte ikke på din venninne, jeg tenkte generelt.

Generelt så foretrekker jeg temperamentsfulle mennesker fremfor de som er sure i dagesvis. Å sammenligne de med barn er urettferdig. Voksne mennesker oppfører seg ikke nødvendigvis som barn selv om de blir sinte.

Skrevet

Generelt så foretrekker jeg temperamentsfulle mennesker fremfor de som er sure i dagesvis. Å sammenligne de med barn er urettferdig. Voksne mennesker oppfører seg ikke nødvendigvis som barn selv om de blir sinte.

Hmm, jeg tenker som deg faktisk. Jeg liker mennesker med temperament. Det jeg forsøkte å formidle, uten hell, var at noen temperamentsfulle mennesker har ikke helt kontroll på sitt sinne, de oppfører seg umodent(skriking, kasting etc). Det er fullt mulig å ha temperament i høygir, _og_ oppføre seg som et voksent menneske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...