Gå til innhold

å snakke i tlf når man har gjester.

Anbefalte innlegg

Gjest Tusen og 1nick
Skrevet

Vi var to venninnner på besøk hos en tredje venninnne. Den andre venninnne hadde akkurat kommet og vi skulle spise. Så ringer telefonen. Hun som vi var på besøk hos gikk inn i et annet rom og tok telefonen der. Hun ble lenge borte, ca en halvtime. Etter det jeg hørte så var det en lystig samtale de hadde. Jeg merket at jeg ble ganske irritert over det hele.

Etter telefonsamtalen kom hun inn igjen, unnskyldte seg pga telefonen, men at det var søsteren som hadde ringt. Da var jeg i ferd med å dra hjem, for å rekke bussen.

Dette er sikkert en fillesak for mange. Men for meg ville det vært utenkelig å ha lange telefonsamtaler med folk når jeg har gjester på besøk. Hvis det ringer pleier jeg å være kort, og heller ringe dem opp igjen senere.

Har min oppdragelse vært for streng?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Nei. Jeg er helt enig med deg. Ringer det når jeg har besøk sier jeg at jeg ringer tilbake senere om det ikke er noe veldig viktig.

Skrevet

Jeg er som deg, prøver å gjøre telefonsamtaler veldig korte når jeg har besøk.

Gjest annlovinda
Skrevet

Får jeg en telefon enten jeg har besøk eller er på besøk, så gjør jeg samtalen kort, og heller ringer tilbake når jeg har anledning til å snakke.

Irriterer meg litt over venninner som sitter og skriver sms hele tida også jeg, når vi er ute på middag eller cafe. Et par stykker er greit, men å sitte å tekste under hele cafe-besøket eller restaurant besøket er også utidig synes jeg.

Skrevet

Det er da alminnelig høflighet å være sammen med gjestene sine?

Har en gang opplevd en lengre samtale mens jeg var på besøk, og h*n både unnskyldte og forklarte grunnen etterpå. (Det var en del praktiske ting i forbindelse med en ferie som måtte avklares der og da.) Ellers har alle telefonsamtaler vært korte.

Skrevet

Om noen ringer for å fjase så blir det selvfølgelig kort. Om det skulle være noe viktig, så ville jeg unnskyldt meg med kort forklaring, men gjort samtalen så kort som mulig. Jeg innviterer ikke folk for at de skal sitte alene nei.

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg! Det er direkte uhøflig å ha lange telefonsamtaler når man egentlig er sammen med andre. Enten man HAR besøk, ER på besøk, eller bare er sammen med noen ute.

Det finnes selvsagt unntak for viktige telefonsamtaler som kanskje MÅ prioriteres. Men å skravle om løst og fast i evigheter synes jeg ikke man skal gjøre mens andre venter.

Da får man heller si ifra at man er litt opptatt der og da, men ringer tilbake senere.

Skrevet

venninna di mangler folkeskikk. gi henne et eksemplar av "skikk og bruk" - boka (dog det finnes flere) til jul ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...