Gå til innhold

Samme fine svangerskaps opplevelsen ".gang?

Anbefalte innlegg

Kjære Jordmor.

Mitt forrige sangerskap var fantastisk og jeg nøt hvert minutt! Nå har vi begynt å ønske oss et barn til,jeg er litt forsiktig med tanken på å være gravid med en 1 .åring i huset.Hvordan pleier 2.gangs graviditet å være i sammenligning?Kan jeg risikere å få en masse plager nå som jeg slapp sist,f.eks kvalme og lig.? Sist var jeg litt søvnig ,sulten og lykkelig!Jeg forstår at det ikke finnes noe generelt svar på dette men vil gjerne få noen tanker rundt det i alle fall.Med ønske om en god sommer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28568-samme-fine-svangerskaps-opplevelsen-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Som du själv kankse anar, så kan jag inte ge dig någon exakt information, om hur graviditet nummer 2 brukar att vara. En graviditet, är aldrig helt lika en annan, inte ens hos samma kvinna. Man ser dock att en del kvinnor verkar att vara mera disponerade feks av kavlme. Du har därför mycket goda chanser att slippa detta också vid din nästa graviditet, men några grantier finns givetvis inte. Andra faktorer som styr den andra gravidtet, är att man inte har samma chans till vila och avkoppling, med en liten att ta hand om där hemma. Vid den första gravidteten, har man bara sig själv att tänka på medans med en 1 åring i huset, så är det full fart. Det är alltså många olika faktorer som kan styra en graviditet. En del tycker att det går fint att snabbt bli gravid på nytt medans andra tycker att de behöver en längre paus. Man kan ju tänka sig, att de kvinnor som upplevt sin tidigare graviditet jobbig, väntar längre innan de skaffar ett nytt barn. Medans de som hade en "lätt" och positiv graviditet, som dig, önskar att skaffa barn lite tätare.( Detta är alltså bara mina egna teorier) Ni får fundera lite själva, och antagligen så kommer ni snart fram till vad som är bäst för just eran familj. Lycka till!

Gjest prust

Hei!

Jeg er snart ferdig med min 2. graviditet - har termin om to uker. Begge graviditetene har vært fantastiske; jeg har ikke vært kvalm eller dårlig, ingen halsbrann, lite vondt i rygg og bekken - kort sagt jeg stortrives med å være gravid!

Eldstemann er akkurat fyllt to år. Det har vært tyngre denne gangen, i og med at jeg ikke kan hvile når jeg vil. Første gang hadde jeg kjempeapetitt stort sett hele svangerskapet, og endte på +23 kg. Denne gangen begynte heldigvis ikke ulveapetitten før etter 4 mnd (hadde liten matlyst de første månedene, uten å være kvalm) - og jeg ligger nå på +15 kg. Det er deilig å slippe å dra på de siste 8 kg.....

Jeg hadde litt bekkenplager i 6. og 7. måned denne gangen, men de forsvant heldigvis.

Mine graviditeter har vært flotte, og jeg håper dette ikke er siste gangen jeg får oppleve at et barn vokser i magen min! Nå gjenstår bare fødselen - håper den blir litt lettere enn den første var...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...