Gjest Hønemora Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei! Jeg er 38 år, og har har i alle år slitt med lav blodprosent og ferritin. Nå ligger verdiene på henholdsvis 11 og 4. Skal til utredning hos min fastlege nå, og han vil finne ut av hvorfor jeg har det på dette viset. Jeg er gift og har tre barn i alderen 3 til 16 år. For meg er det rett og slett tungt å få hverdagen til å fungere! Med jobb og ellers det som kreves av hjem, barn og mann - ja da sliter jeg! Er så utslitt etter jobb at jeg egentlig bare vil hoppe til køys. Har alltid hatt lav Hb og ferritin, er usikker på hva det kommer av.. Men blør mye under mens. Var helt uten mens fra nov til feb, kanskje dette rett og slett kom av veldig lav Hb?? Har hatt normal mens siden da. Bruker jerntabletter, samt energitabletter nå, for å klare meg gjennom dagene. Det jeg nå har begynt å tenke på, er om det ville være noen hjelp i å begynne på en hormonspiral. Men er livredd for vektøkning! Er det vanlig å legge på seg mye av en slik spiral? Har ikke brukt prevensjon på over 10 år.. -Hadde en vanlig spiral før mellomste ble født, men tok den ut pga enorme blødniger. Håper på svar:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285694-lav-blodprosent-ferritin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.