Gå til innhold

Sjokoladestopp - Sånn gikk det...

Anbefalte innlegg

Gjest noen har et dårligere utgangspunkt
Skrevet

Du har helt sikkert rett i det, ja!

Jeg skjønner at det ikke er enkelt å holde vekta. På den annen side tror jeg mange har mye å lære rundt hvilke typer mat man kan spise uten å legge på seg. Søster'n lager de lekreste retter av det mest utrolige. Hun eter også sjokolade, men kjøper f.eks. sukkerfri sjokolade. Jeg tror nok hun spiser rikelig nok mat, men hun vet hvilke sammensetninger som funker uten at vekta går opp. Det kan virke som hun kan "alt" om kosthold og ernæring og dermed vet akkurat hva hun kan spise/ikke spise.

For noen år siden var det utenkelig at hun skulle ut å jogge. Det var altfor kjedelig. Nå MÅ hun jogge eller trimme for å trives.

Nå kan hun også skeie ut med usunn mat dersom hun er på besøk hos folk og får maten servert. Vekta går ikke merkbart opp likevel. Dette var umulig for henne før.

Uansett har jeg stor respekt for overvektige som prøver så godt de kan å gå ned i vekt. Det er mange momenter som spiller inn mht overvekt og folk er forskjellige..

Det er lett for oss slanke å tenke at det jo bare er å spise mindre og sunnere, men så enkelt er det ikke alltid :-(

Jeg mener også at de aller fleste overvektige vil ha det best med å fokusere på hva de faktisk kan gjøre for å få det bedre i forhold til kropp og helse, i stedet for å være opptatt av hvorfor akkurat de har ekstra vanskelig for å ha en normal vekt. Man har ulike forutsetninger på mange områder i livet, noen har vanskeligere for å gjennomføre utdanning, noen har medfødte sykdommer og noen har fått et dårlig utgangspunkt i forhold til overvektsproblematikk. Man vinner mest i livet på å ta de utfordringer man blir gitt.

Jeg reagerer allikevel på alle de som ikke har hatt større vektproblemer og som ikke vil se hvor ulike forutsetninger vi har på dette området. For noen er det å ha en normal vekt en enorm utfordring som krever mye energi år etter år, akkurat som dyslektikeren alltid vil komme til å bruke ekstra energi på å skrive og lese store mengder tekst :-)

Skrevet

Neimen se det du! Så fint at det går så bra :) Jeg selv har funnet ut at jeg har colasug.... Når det har går to dager uten, så er jeg himla sugen. ,men ofte da når jeg får et glass, så smaker den veeeldig søtt. Fra i morgen så skal jeg prøve å la være frem til helgen.

Du inspirerer togi! :)

Skrevet

Så utrolig bra!! Jeg har hatt sjokoladekutt selv. Og jeg opplever at hvis man klarer seg et par dager uten så er man over kneika og da går det bra! Tidligere spiste jeg en pose smågodt til rundt 30-40 kr pluss 2 sjokolader hver dag! Det var blitt en vane både og handle dette snopet og å spise det. Det var litt rart de første kveldene uten godteri, og jeg fant også ut at mye av sjokoladespisinga mi var vanespising og kjedespising. Jeg fikk meg andre ting å drive på med på kveldene (enn TV og godteri), og nå savner jeg det ikke engang! Føler meg veldig flink! Også sparer jeg mye penger også!

Flink er du!!! Jeg vet hva det kreves! ;)

Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet og er veldig imponert. Sånn har det ikke gått de gangene jeg har prøvd å kutte ut litt sukker.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189927725' post='3675651]

en så drastisk sjokoladestopp kan gi store ringvirkninger i et lite samfunn... :)

Hele lokalsamfunnet går sikkert konk *snufs* ;)

Skrevet

''Hun eter også sjokolade, men kjøper f.eks. sukkerfri sjokolade.''

Sukkerfri sjokolade er ikke sjokolade. :o|

Hehe, jeg tror ungene er enige i det! De fikk nemlig slik sjokolade til lørdagsgodt igår ;)

Skrevet

Jeg mener også at de aller fleste overvektige vil ha det best med å fokusere på hva de faktisk kan gjøre for å få det bedre i forhold til kropp og helse, i stedet for å være opptatt av hvorfor akkurat de har ekstra vanskelig for å ha en normal vekt. Man har ulike forutsetninger på mange områder i livet, noen har vanskeligere for å gjennomføre utdanning, noen har medfødte sykdommer og noen har fått et dårlig utgangspunkt i forhold til overvektsproblematikk. Man vinner mest i livet på å ta de utfordringer man blir gitt.

Jeg reagerer allikevel på alle de som ikke har hatt større vektproblemer og som ikke vil se hvor ulike forutsetninger vi har på dette området. For noen er det å ha en normal vekt en enorm utfordring som krever mye energi år etter år, akkurat som dyslektikeren alltid vil komme til å bruke ekstra energi på å skrive og lese store mengder tekst :-)

Jeg er helt enig med deg!

Skrevet

Neimen se det du! Så fint at det går så bra :) Jeg selv har funnet ut at jeg har colasug.... Når det har går to dager uten, så er jeg himla sugen. ,men ofte da når jeg får et glass, så smaker den veeeldig søtt. Fra i morgen så skal jeg prøve å la være frem til helgen.

Du inspirerer togi! :)

Eh..jeg kompenserer litt for søtsuget mitt ved å drikke et glass Pepsi Max på kvelden. Det har jeg aldri gjort før..Men det er jo bedre enn sjokolade tror jeg..... Det er utrolig lett å bli hekta på Cola. Mannen min må omtrent avvennes hver gang vi kommer hjem fra noen dagers besøk hos faren hans. De har nemlig så vondt vann i springen at det er lett å ta seg en Pepsi istedet :-(

Skrevet

Så utrolig bra!! Jeg har hatt sjokoladekutt selv. Og jeg opplever at hvis man klarer seg et par dager uten så er man over kneika og da går det bra! Tidligere spiste jeg en pose smågodt til rundt 30-40 kr pluss 2 sjokolader hver dag! Det var blitt en vane både og handle dette snopet og å spise det. Det var litt rart de første kveldene uten godteri, og jeg fant også ut at mye av sjokoladespisinga mi var vanespising og kjedespising. Jeg fikk meg andre ting å drive på med på kveldene (enn TV og godteri), og nå savner jeg det ikke engang! Føler meg veldig flink! Også sparer jeg mye penger også!

Flink er du!!! Jeg vet hva det kreves! ;)

Dette høres akkurat ut som meg, ja - bortsett fra at jeg ikke spiste fullt så mye snop. Det jeg savner mest er nok selve kosen og følelsen av at nå skal jeg bare slappe godt av osv ;)

Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet og er veldig imponert. Sånn har det ikke gått de gangene jeg har prøvd å kutte ut litt sukker.

Takk, det gikk lettere enn forventet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...