Gå til innhold

Skal jeg gå?

Anbefalte innlegg

Vi er to gutter/menn, han er 23 år, jeg er 28, som har vært sammen i et halvt år nå. Mye av samlivet har vært veldig bra, men jeg føler at det skranter mer enn litt.

Problemet er at vi fra høsten av har bodd hver for oss, da jeg jobber og han studerer. Dette var en situasjon vi begge var inneforstått med kunne oppstå da vi ble sammen, men jeg føler at min kjæreste ikke helt takler dette. Jeg har nemlig flyttet til Oslo, mens han er igjen i en mindre norsk by. Det er ganske mange timers reise mellom oss og vi vil ikke se hverandre mer enn et par-tre ganger før jul...

Problemet er at han er overkontrollerende, slik jeg oppfatter det. Det kommer ustanselig telefoner for å "høre hva jeg gjør eller hvor jeg er". Ikke bare på kvelden, men også midt på dagen. Han har mer eller mindre rett ut sagt at han mistenker meg for utroskap, noe som er helt feil og utrolig. Jeg jobber mye, og ofte sene kvelder. Jobben innebærer også en del representasjon på kvaldstid. Dette tror han jeg gjør bare for å få "lov" til å gå ut.

Han har også sterke humørsvingninger og jeg oppfatter ham av og til som utilregnlig. Det er vanskelig å vite hvor jeg har ham rent emosjonelt. Han er tydelig redd jeg skal bli kjent med andre mennesker - og spesielt redd for at jeg skal bli godt kjent med andre homofile menn... Jeg har fått meg en god del venner, både gjennom jobb og privat. Men det liker han dårlig. Han mener jeg bør bruke mesteparten av fritiden min på å snakke i telefonen med ham...

Dette begynner faktisk å bli så ille at jeg vurderer å gå fra ham. Flere ganger har jeg fortalt om situasjonen og hvordan jeg opplever den. Men det går ikke hjem i det hele tatt...

Har noen erfaringer de kan dele? Eventuelt synspunkter? Jeg blir veldig glad for det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285702-skal-jeg-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som han savner deg veldig mye mer en du savner han...

Han er mer sårbar for avskillelsen en det du er...

Virker som han er mer avhengig av deg enn du av han...

Dette er jo bare antagelser men er ofte et problem som går igjen i parforhold. Jo mer skjevt dette blir, jo større blir problemet.

Mener nå at dere må snakke om dette, rolig og fattet.. Hvis du elsker denne mannen forsøk å få han til å forstå at han må ha andre ting en deg å tenke på - en deg...Skaffe seg et liv ved siden av forholdet, være lykkelig og happy i hverdagen - uten deg.

Har han grunn til å være sjalu? Har han opplevet dette før?

Tror han er avhengig av deg - mye mer en du er avhengig av han. Kan forstå at dette er slitsomt- men hvis du elsker mannen så forsøk å hjelp han i første omgang med dialog. La dialogen være i modus: jeg bryr meg om deg og ønsker å forstå dine følelser... Ikke bebreidende...

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285702-skal-jeg-g%C3%A5/#findComment-2293720
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...