Gå til innhold

Til dere som slanker dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nutrilett eller Smoothie?

Smoothiebølgen har jo tatt helt av her i landet, føler jeg. Selv har jeg ikke smoothiemaskin, og er heller ikke så veldig begeistret for smoothie/most frukt.

Men Nutrilett/Cambridge/Noka eller andre pulver, syns jeg smaker helt greit, de inneholder vitaminer, og er en fin erstatter for et måltid, eller når jeg har lyst på noe søtt.

Hvorfor er det så mange som ser ned på dette, som selv tyller i seg smoothie etter smoothie?

Om det ene er så mye sunnere enn andre, det vet jeg nå ikke. Ikke spiller det noen stor rolle for meg heller. Jeg får i meg mange andre sunne saker i løpet av dagen.

"Eksperter" er også fryktelig negative til pulver. Men skviset frukt med juice og yougert er greit.

Forstå det den som kan.

Jeg foretrekker helt klart pulveret mitt. Det blir deilig milkshake, og det smaker godt og friskt med en isbit eller to. Jeg har kjøpt meg Cambridge, og fikk både banan og sjokolademint smak med meg hjem.

Og til de av dere som mener at pulver er pulver, da spør jeg: Hva er tomatsuppe? Hva er saus fra pose? Hva er rett i koppen?

Skrevet

Skjønner du virkelig ikke at folk heller tar seg en smoothie som er laget av yoghurt og frukt og evt. noe annet som kli / isbiter / melk i forhold til å tylle i seg noe som er laget av et pulver som neppe inneholder bare naturlige greier?

Pulver holder jeg meg langt unna. Smoothie lager jeg av og til som kveldskos fordi jeg synes det er veldig godt. Trenger slett ikke noen egen smoothie-maskin, jeg bruker bare blenderen til kjøkkenmaskina.

Skrevet

Skjønner du virkelig ikke at folk heller tar seg en smoothie som er laget av yoghurt og frukt og evt. noe annet som kli / isbiter / melk i forhold til å tylle i seg noe som er laget av et pulver som neppe inneholder bare naturlige greier?

Pulver holder jeg meg langt unna. Smoothie lager jeg av og til som kveldskos fordi jeg synes det er veldig godt. Trenger slett ikke noen egen smoothie-maskin, jeg bruker bare blenderen til kjøkkenmaskina.

Jo for all del. Folk gjør jo hva de selv har mest lyst på.

Men det virker som veldig mange er mer skeptisk til Nutrilett enn hvis jeg tar meg en rett-i-koppen. Det er liksom mer stuereint.

Skrevet

Jo for all del. Folk gjør jo hva de selv har mest lyst på.

Men det virker som veldig mange er mer skeptisk til Nutrilett enn hvis jeg tar meg en rett-i-koppen. Det er liksom mer stuereint.

Antagelig fordi Rett-i-koppen er ment som et lite måltid, mens Nutrilett-pulver er ment som erstatning for en som slanker seg? Og at de fleste vet at veldig mange av de som går på pulverkurer går opp igjen i vekt etterpå, alt de gikk ned og gjerne noen kilo attpå?

Skrevet

Hvis du skal slanke deg bør du gjøre det den harde veien, gjennom variert sunt kosthold og mye trening.

De aller fleste som bruker snarveier som nutrilett legger på seg igjen, mange blir ende tykkere enn de var også.

Skrevet

Tomatsuppe kan lages uten pose med pulver, bare så det er sagt.

Jeg tror ingen eksperter mener smooties er en grei slankekur så lenge man bare spiser smooties. Men det er gode erstatninger til for eksempel et kakestykke.

Skrevet

Jeg prøver å spise sunt og jeg trener også noen ganger i uken. Jeg tror ikke slike kurer er noe tess, for du skal jo holde vekta også etter kuren. Så jeg tror det er best å velge sunne matvarer når man handler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...