Gå til innhold

Fler-par tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm, merkelig overskrift, men...

Vi er 3 par som har lyst til å ta oss en langhelg ett eller annet sted - uten barn.

Kriteriene er:

Avreise med fly fra Værnes, Trondheim.

Gode hotellfrokoster.

Noe koselig å finne på.

Er det noen som har noen gode tips til oss?

Til orientering er planen å reise en eller annen gang mellom mars og mai 08.

Skrevet

Praha, eller Amsterdam, eller Stockholm, eller København. Smør niste, for det er dårlig med frokost alle plasser.. *haha*

Jeg mener det går direktefly til alle disse destinasjonene.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189943860' post='3675789]

Praha, eller Amsterdam, eller Stockholm, eller København. Smør niste, for det er dårlig med frokost alle plasser.. *haha*

Roma eller Paris

Skrevet

Dublin! Dersom det går fly frå Trondheim, det anar eg ikkje noko om..

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189944262' post='3675792]

Jeg? Spanderer du tur, eller? ;D

Min mening er at INTET slår London. Pubene, gatene, livet, menneskene - og de fantastiske musikalene. Madame Tussauds, Themsen, London Eye, St Paul - ja, listen er endeløs.

Dra til London! Og dit vi atter en gang om tre uker!

Skrevet

Min mening er at INTET slår London. Pubene, gatene, livet, menneskene - og de fantastiske musikalene. Madame Tussauds, Themsen, London Eye, St Paul - ja, listen er endeløs.

Dra til London! Og dit vi atter en gang om tre uker!

Men jeg skal da ikke på tur...! *snufs*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189944262' post='3675792]

Jeg? Spanderer du tur, eller? ;D

Tja, det kan jeg sikkert, men da blir det bare oss to, og ikke tre par, det blir litt dyrt :P

Gjest marina marina marina
Skrevet

Du skriver så lite om hva dere skal finne på. Alle har foreslått europeiske storbyer og der er det godt utvalg. Har dere tenkt en kulturreise med konserter og teater? Da er London stedet. Vil dere ha kultur i form av historie og arkeologiske minner, da er Roma stedet. Vil dere ha god mat, gode puber og god frokost så ville jeg nok valgt København. Shoppingmuligheter ja da er Dublin et godt alternativ.

Eller hvis dere tenker late dager med god mat og avslapning så ville jeg tenkt et høyfjellshotell i Norge f.eks. Ja eller Sverige, Danmark eller Tyskland alt etter som. På et slikt sted kan dere finne muligheter for spa, golf, ski, svømming, peiskos, god mat, naturopplevelser etc.

Jeg har vært singel så lenge, og har voksne barn så det er litt vanskelig for meg å sette meg inn i deres situasjon.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189943860' post='3675789]

Gode forslag. En nabo har nedlagt veto mot Praha - har vært der flere ganger før, og min mann har nedagt veto mot Stockholm og Køben fordi han ofte er der i forbindelse med jobb.

Amsterdam er jo en fantastisk by, så det skal jeg ta med meg. Og ja, det går direktefly dit, det har vi tatt før :)

Tusen takk for tips :)

Skrevet

Dublin! Dersom det går fly frå Trondheim, det anar eg ikkje noko om..

Sukk, jeg har ikke funnet noen direkteflyvninger dit. Dublin er nemlig en by jeg virkelig har lyst til å dra til...

Skrevet

Du skriver så lite om hva dere skal finne på. Alle har foreslått europeiske storbyer og der er det godt utvalg. Har dere tenkt en kulturreise med konserter og teater? Da er London stedet. Vil dere ha kultur i form av historie og arkeologiske minner, da er Roma stedet. Vil dere ha god mat, gode puber og god frokost så ville jeg nok valgt København. Shoppingmuligheter ja da er Dublin et godt alternativ.

Eller hvis dere tenker late dager med god mat og avslapning så ville jeg tenkt et høyfjellshotell i Norge f.eks. Ja eller Sverige, Danmark eller Tyskland alt etter som. På et slikt sted kan dere finne muligheter for spa, golf, ski, svømming, peiskos, god mat, naturopplevelser etc.

Jeg har vært singel så lenge, og har voksne barn så det er litt vanskelig for meg å sette meg inn i deres situasjon.

Vi har ikke så veldig store krav til hva vi skal gjøre. Vi ønsker å bo greit, spise godt og ha noe å se/gjøre sammen.

Vi er alle enige om at vi ønsker å reise utenlands, og at vi ønsker å ta fly.

London er absolutt en mulighet, men hører rykter om at hotellfrokostene ikke er noe å skryte av der ;) Jeg har aldri vært der, så jeg vet ikke.

Det er desverre ikke så mange direkteflyvninger fra Værnes til de forskjellige stedene (filler'n å), men vi fortsetter å kikke.

Og for å summere opp det vi ønsker, som småbarnsforeldre alle sammen - avslappning, det å kunne snakke en hel setning uten å bli avbrutt av "MAMMAAAAA!!!!", det å kunne sove en hel natt uten å bli vekket og kanskje litt sengekos også :)

Skrevet

Roma har jeg veldig lyst til å reise til...

Går det ikke direktefly fra Værnes til Amsterdam? Det er jo en nydelig by! :)

Gjest marina marina marina
Skrevet

Vi har ikke så veldig store krav til hva vi skal gjøre. Vi ønsker å bo greit, spise godt og ha noe å se/gjøre sammen.

London er absolutt en mulighet, men hører rykter om at hotellfrokostene ikke er noe å skryte av der ;) Jeg har aldri vært der, så jeg vet ikke.

Det er desverre ikke så mange direkteflyvninger fra Værnes til de forskjellige stedene (filler'n å), men vi fortsetter å kikke.

Og for å summere opp det vi ønsker, som småbarnsforeldre alle sammen - avslappning, det å kunne snakke en hel setning uten å bli avbrutt av "MAMMAAAAA!!!!", det å kunne sove en hel natt uten å bli vekket og kanskje litt sengekos også :)

Jeg ville nok heller dratt til København enn London hvis dere tenker på frokosten. Har vært på hotell begge steder. Mener å huske at det var bra frokost på et hotell i Praha også. Hoteller i London er dyre, og hvis dere spanderer på dere et dyrt hotell er det nok bedre standard på frokosten enn jeg fikk da jeg var der.

Skrevet

Jeg ville nok heller dratt til København enn London hvis dere tenker på frokosten. Har vært på hotell begge steder. Mener å huske at det var bra frokost på et hotell i Praha også. Hoteller i London er dyre, og hvis dere spanderer på dere et dyrt hotell er det nok bedre standard på frokosten enn jeg fikk da jeg var der.

''Jeg ville nok heller dratt til København enn London hvis dere tenker på frokosten.''

Jeg fikk latterkrampe da vi var i London og kom ned i frokostsalen - te, loff, marmelade og svisker! Ikke noe som lignet på grovbrød engang...

Skrevet

Det finnes mange hoteller i London som serverer helt utmerkede frokoster. Det gjelder bare å velge ett av dem.

Skrevet

Ikke skjønner jeg at frokosten kan være avgjørende ved valg av by å reise til ;) - men som du sikkert vet er det vanskelig å overgå "morgenmaden" i Danmark.

Lengre sørover legger de gjerne minimal vekt på frokostmåltidet - de klarer seg med en croissant og en café au lait tidlig på morgenen.

Skrevet

Det finnes mange hoteller i London som serverer helt utmerkede frokoster. Det gjelder bare å velge ett av dem.

Tips?

Skrevet

Ikke skjønner jeg at frokosten kan være avgjørende ved valg av by å reise til ;) - men som du sikkert vet er det vanskelig å overgå "morgenmaden" i Danmark.

Lengre sørover legger de gjerne minimal vekt på frokostmåltidet - de klarer seg med en croissant og en café au lait tidlig på morgenen.

He, he, jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, men dette er en tur med 6 individer der alle har forskjellige kriterier som det legges vekt på. Og den ene av oss er veldig glad i god hotellfrokost :)

Skrevet

Tips?

Ikke noe som er aktuelt idag, tror jeg.

Jeg har vært i London med jobb en god del ganger, og da bodde jeg ofte på hoteller med gode frokoster. Egg, bacon, pølser, masse forskjellig frukt... Faktisk var Regent Palace, rett ved Piccadilly Circus, ett av dem, men det har jeg hørt mye dårlig om i det siste.

De siste gangene jeg har vært i London har jeg betalt turen selv, og jeg synes ikke en god hotellfrokost er så viktig at jeg legger vekt på det.

Se etter om hotellet har "Full English Breakfast".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...