Gå til innhold

Fler-par tur

Anbefalte innlegg

Gjest marina marina marina
Skrevet

''Jeg ville nok heller dratt til København enn London hvis dere tenker på frokosten.''

Jeg fikk latterkrampe da vi var i London og kom ned i frokostsalen - te, loff, marmelade og svisker! Ikke noe som lignet på grovbrød engang...

Grovbrød er ikke vanlig overalt. Jeg tror det var noe frokostblandinger, melk, juice, te, kaffe, loff og marmelade der hvor jeg har bodd. Nok til en forfriskning, men ikke frokost til å kose seg med. Dansk morgenmad er noe helt annet:) Eneste stedet hvor jeg har tatt sterk snaps til frokost er hjemme hos en dansk venninne på Jylland.

Skrevet

Nå er jeg blitt nysgjerrig. Du må rapportere hva dere bestemmer dere for:)

Skrevet

Nå er jeg blitt nysgjerrig. Du må rapportere hva dere bestemmer dere for:)

Det skal jeg prøve å huske å gjøre. For tiden er det Riga som er i skuddet. Vi kunne få tur til 4700,- for 6 voksne!!!

Skrevet

Det skal jeg prøve å huske å gjøre. For tiden er det Riga som er i skuddet. Vi kunne få tur til 4700,- for 6 voksne!!!

Det høres spennende ut. Der har jeg aldri vært.

Skrevet

Det høres spennende ut. Der har jeg aldri vært.

Ikke jeg heller. Har faktisk aldri vært noe særlig østover, så hvis det blir Riga, så blir det spennende. Billig var det i alle fall :)

Skrevet

Sukk, jeg har ikke funnet noen direkteflyvninger dit. Dublin er nemlig en by jeg virkelig har lyst til å dra til...

Jeg syntes ikke Dublin var noe særlig...

Skrevet

Ikke skjønner jeg at frokosten kan være avgjørende ved valg av by å reise til ;) - men som du sikkert vet er det vanskelig å overgå "morgenmaden" i Danmark.

Lengre sørover legger de gjerne minimal vekt på frokostmåltidet - de klarer seg med en croissant og en café au lait tidlig på morgenen.

"Morgenmaden" i Danmark er da ikke noe å skryte av. De fleste steder er det bare fine rundstykker, ost og syltetøy, og kanskje frokostblandinger og youghurt i tillegg.

Skrevet

Grovbrød er ikke vanlig overalt. Jeg tror det var noe frokostblandinger, melk, juice, te, kaffe, loff og marmelade der hvor jeg har bodd. Nok til en forfriskning, men ikke frokost til å kose seg med. Dansk morgenmad er noe helt annet:) Eneste stedet hvor jeg har tatt sterk snaps til frokost er hjemme hos en dansk venninne på Jylland.

''Dansk morgenmad er noe helt annet:)''

Da har du vært heldig. :-) Dansk morgenmad er stort sett fine rundstykker (absolutt ikke noe som minner om noe grovt), ost, syltetøy og kanskje Corn Flakes og Musli. Ja, jeg har vært på mange danske hoteller, og jeg har selv tilberedt morgenmadsbuffeter i forbindelse med jobb. Jeg foretrekker helt klart norsk hotelfrokost i forhold. :-)

Skrevet

"Morgenmaden" i Danmark er da ikke noe å skryte av. De fleste steder er det bare fine rundstykker, ost og syltetøy, og kanskje frokostblandinger og youghurt i tillegg.

Jeg mener jeg også har blitt tilbudt de lekreste frokostbord i Danmark, men det beror selvfølgelig helt på hvilket hotell du bor på.

Også jeg - som helst bare spiser et halvt rundtstykke med ost eller syltetøy på morgenen... perler for svin.

Skrevet

Jeg syntes ikke Dublin var noe særlig...

Ikke det? Hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg mener jeg også har blitt tilbudt de lekreste frokostbord i Danmark, men det beror selvfølgelig helt på hvilket hotell du bor på.

Også jeg - som helst bare spiser et halvt rundtstykke med ost eller syltetøy på morgenen... perler for svin.

Du har kanskje vært på hoteller som har vært beregnet for turister. :-)

Skrevet

Ikke det? Hvorfor ikke?

Ikke lett å si. Jeg syntes det bare var en typisk storby som man finner nesten hvor som helst, ikke noe særlig å se som man ikke kan se andre steder også. Men det kan jo hende jeg var skikkelig uheldig.

Skrevet

Ikke lett å si. Jeg syntes det bare var en typisk storby som man finner nesten hvor som helst, ikke noe særlig å se som man ikke kan se andre steder også. Men det kan jo hende jeg var skikkelig uheldig.

Jeg har aldri vært der, bare fascineres av det irske språket :)

Kanskje andre steder av Irland er bedre i så måte?

Skrevet

Jeg synes at Dublin er helt fantastisk. Gode shoppingmuligheter, mange koselig kafeer og puber med veldig god mat. :)

Skrevet

Jeg synes at Dublin er helt fantastisk. Gode shoppingmuligheter, mange koselig kafeer og puber med veldig god mat. :)

Mmmm, høres herlig ut :)

Skrevet

Jeg ville kanskje satset på en dag eller to i Dublin, og så noen dager på landsbygda eller lignende. Jeg har ikke vært andre steder i Irland da, men jeg kunne godt tenke meg å se mer av landet.

Det kan også hende det bare er jeg som er sær. Svært mange liker jo Dublin. :-)

Skrevet

Jeg ville kanskje satset på en dag eller to i Dublin, og så noen dager på landsbygda eller lignende. Jeg har ikke vært andre steder i Irland da, men jeg kunne godt tenke meg å se mer av landet.

Det kan også hende det bare er jeg som er sær. Svært mange liker jo Dublin. :-)

Jeg synes det er kjempefint at du sier du ikke liker Dublin. Det er som mange som unnlater å svare når de ikke kan si noe positivt på slike spørsmål.

Vi er genuint interessert i å vite hva folk mener om forskjellige steder.

For oss akkurat nå er det nok ikke aktuelt å flytte på oss så mye. Men på et senere tidspunkt vil jeg helt klart ta en tur til Irland og se bl.a. Dublin :)

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint at du sier du ikke liker Dublin. Det er som mange som unnlater å svare når de ikke kan si noe positivt på slike spørsmål.

Vi er genuint interessert i å vite hva folk mener om forskjellige steder.

For oss akkurat nå er det nok ikke aktuelt å flytte på oss så mye. Men på et senere tidspunkt vil jeg helt klart ta en tur til Irland og se bl.a. Dublin :)

Har dere kommet noe nærmere et reisemål? Blir det Riga? Dit kunne jeg også tenkt meg en tur. :-)

Skrevet

Har dere kommet noe nærmere et reisemål? Blir det Riga? Dit kunne jeg også tenkt meg en tur. :-)

Vi har ikke snakket noe særlig om det i det siste, så jeg vet ikke helt.

Skal holde dere informert :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...