Gå til innhold

Interracial dating

Anbefalte innlegg

Gjest TurboPelle
Skrevet

Kom ikke på hva det heter på norsk hehe.

Ville du hatt betenkligheter med å date en person av annan rase? Da mener jeg så klart tenkt på en annen måte enn om personen var hvit.

Syns dette er interessant da jeg dater en mørk kvinne og merker 'blikkene' vi får. Kanskje hun skulle hatt en plakat på seg der det stod "Jeg er norsk statsborger" Ville det hjulpet? eller en rasen vår problemet?

Hva tenker du når du ser en hvit mann og en mørk kvinne på gaten?

"Han klarte ikke å få seg noen herfra"

"Uff, at de ikke kan holde seg til sine egne"

Blikkene forteller oss ofte at de ikke er noe glade på våre vegne.

Det var etpar spørsmål det, takk for svar

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er sammen med en mann fra en annen rase. Får noen blikk, men det bryr vi oss ikke om. :) Skal gifte oss til sommeren.

Skrevet

Hvis jeg - her i Norge - ser en hvit mann og en thaidame eller en østeuropeisk/russisk dame, da tenker jeg som regel at han sikkert ikke har klart å få seg noe annet. I hvertfall hvis mannen ser litt sånn knall ut, eller sånn unskyld-at-jeg-er-til type. Men mørkhudete for øvrig... nei. Tenker ikke noe spesielt da.

Skrevet

I den grad jeg ville vært skeptisk til å date en fra en annen verdensdel, dreier det seg om kulturforskjeller og ikke om rase.

Skrevet

Hæ, hvor bor du hen da?

Her jeg bor er det i hvert fall ingen som reagerer. Den eneste grunnen til at jeg ikke vil date en av annen kultur er at jeg har vært gift med en fra en annen kultur tidligere, dog europeisk, og jeg vet hvor vanskelig det kan være og orker ikke den jobben en gang til.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

I den grad jeg ville vært skeptisk til å date en fra en annen verdensdel, dreier det seg om kulturforskjeller og ikke om rase.

- signeres

Annonse

Skrevet

Sier som Elextra, jeg hadde ikke sett på hudfargen om jeg skulle date noen, men jeg hadde vært enormt skeptisk på grunn av kulturforskjellene.

Skrevet

Så lenge dere er fornøyde selv, ville jeg ikke tenkt mer over det. Jeg tenker ikke over det når jeg ser et par med forskjellige hudfarger, det tror jeg i hvert fall ikke jeg gjør, og jeg glor ikke.

Når folk tydelig glor på meg, pleier jeg å glo tilbake, så mye at de ikke er i tvil....

Skrevet

Har en bror som er gift med ei fra Fillipinene og et søskenbarn som har vært gift med en fra Gambia. Har aldri tenkt over at det skulle være noe spesielt med det..

Jeg er ganske blottet for fordommer da, men det er desverre mange som ikke er det.

Gjest ignorance is bliss
Skrevet

Hæ, hvor bor du hen da?

Her jeg bor er det i hvert fall ingen som reagerer. Den eneste grunnen til at jeg ikke vil date en av annen kultur er at jeg har vært gift med en fra en annen kultur tidligere, dog europeisk, og jeg vet hvor vanskelig det kan være og orker ikke den jobben en gang til.

dagens mest naive innlegg, ihvertfall begynnelsen på det.

Skrevet

dagens mest naive innlegg, ihvertfall begynnelsen på det.

Det er ganske bra å bo et sted hvor folk er fargeblinde skjønner du...

Gjest anna karenina
Skrevet

Men likevel tror jeg at fargeblindheten der du bor er mer unntaket enn regelen, hvis en tar alle kriker og kroker i Norge i betraktning.

Gjest ignorance is bliss
Skrevet

ja, det er det nok, for hverdagsrasisme og fordommer er plassen du bor på klinisk fri for.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...