meg__123! Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Jeg tenkte å dra til frisøren å få blondt hår. ikke Platina men helt naturlig blond farge. Jeg har brunt farget hår fra før av. Noen som vet om jeg kan farge det blondt hos frisøren eller må jeg stripe det helt blondt? 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Søsteren min er opprinnelig mørk og FARGER håret blondt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Søsteren min er opprinnelig mørk og FARGER håret blondt. Men da må fargen inneholde blekestoff - ellers vil fargen bare tilsette farge og gi en annen tone eller mørkere farge. 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Søsteren min er opprinnelig mørk og FARGER håret blondt. Men blir ikke håret lysebrunt da? For det er jo ikke noe bleking i fargen.. 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Hvis du har farget håret mørkere, er eneste måten å få det lyst igjen på å bleke det... Man kan ikke farve håret lysere igjen hvis man har farvet håret mørkt i utgangspunktet. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde begynt i det små, og stripet håret gradvis lysere, særlig hvis du har farget håret i flere omganger, slik at f.eks etterveksten har blitt farvet bare en gang, mens det lengste håret kanskje har blitt farget 4-5 ganger. Generelt vil jeg også legge til at jeg har inntrykk av at å bleke hele håret lysere i "en smell" når du har farvet det mørkt, sjeldent gir et særlig pent resultat i første omgang.. :/ 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Men da må fargen inneholde blekestoff - ellers vil fargen bare tilsette farge og gi en annen tone eller mørkere farge. så da bleker nok håret mitt? Kjedelig at det blir så dyrt :/ 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Hvis du har farget håret mørkere, er eneste måten å få det lyst igjen på å bleke det... Man kan ikke farve håret lysere igjen hvis man har farvet håret mørkt i utgangspunktet. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde begynt i det små, og stripet håret gradvis lysere, særlig hvis du har farget håret i flere omganger, slik at f.eks etterveksten har blitt farvet bare en gang, mens det lengste håret kanskje har blitt farget 4-5 ganger. Generelt vil jeg også legge til at jeg har inntrykk av at å bleke hele håret lysere i "en smell" når du har farvet det mørkt, sjeldent gir et særlig pent resultat i første omgang.. :/ Stripe håret gradvis lysere? hvordan da? Ei venninne måtte stripe hele håret blondt den gangen hun gjorde det hos frisøren. 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Stripe håret gradvis lysere? hvordan da? Ei venninne måtte stripe hele håret blondt den gangen hun gjorde det hos frisøren. Slik at overgangen ikke blir så stor, fordi hvis du har farget håret flere ganger, så er håret forskjellig mettet med hårfarge (at etterveksten har blitt farget bare en gang, mens det lengste håret har blitt farget 4-5 ganger). Det gjør at det nederste håret sannsynligvis vil bli mørkere enn det "øverste" , og hvis du bleker det for mye på en gang vil håret bli tydelig forskjellig farge jo lenger ut i tuppene du kommer. Det kommer selvsagt an på hvor langt hår du har da! Selv har jeg farget håret mørkt, og har noen lysere striper i det, og hvis jeg ser godt etter ser jeg at det er forskjellig farge øverst og nederst på stripene. Dette vises ikke særlig godt uansett, siden de blander seg med det mørke håret, men hadde jeg hatt flere lysere striper i det hadde det nok vistes bedre.. Du får diskutere framgangsmåten med frisøren din uansett, hun/han vet nok best! 0 Siter
Gjest frisøren Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Jeg er frisør selv, og vil anbefale deg å ta mange, mange tynne striper med bleking. For all del, ikke ta alt! Men dette vet nok helt sikkert frisøren du skal til. 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Jeg er frisør selv, og vil anbefale deg å ta mange, mange tynne striper med bleking. For all del, ikke ta alt! Men dette vet nok helt sikkert frisøren du skal til. ok.. er dette dyrt eller? Er ute etter noe som er billigst mulig 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Slik at overgangen ikke blir så stor, fordi hvis du har farget håret flere ganger, så er håret forskjellig mettet med hårfarge (at etterveksten har blitt farget bare en gang, mens det lengste håret har blitt farget 4-5 ganger). Det gjør at det nederste håret sannsynligvis vil bli mørkere enn det "øverste" , og hvis du bleker det for mye på en gang vil håret bli tydelig forskjellig farge jo lenger ut i tuppene du kommer. Det kommer selvsagt an på hvor langt hår du har da! Selv har jeg farget håret mørkt, og har noen lysere striper i det, og hvis jeg ser godt etter ser jeg at det er forskjellig farge øverst og nederst på stripene. Dette vises ikke særlig godt uansett, siden de blander seg med det mørke håret, men hadde jeg hatt flere lysere striper i det hadde det nok vistes bedre.. Du får diskutere framgangsmåten med frisøren din uansett, hun/han vet nok best! ok:) skjønner.. 0 Siter
mumimamman Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 ok.. er dette dyrt eller? Er ute etter noe som er billigst mulig Det kommer som regel an på lengden på håret ditt. Har du langt hår kan dette komme på rundt 600 kr. Noen billigere, noen dyrere:-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Det kommer som regel an på lengden på håret ditt. Har du langt hår kan dette komme på rundt 600 kr. Noen billigere, noen dyrere:-) 600kr for å bleke det? det var ikke så værst det trodde det kom på rundt 1000kr jeg.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.