Gå til innhold

HJELP! Må tisse opptil 5 ganger i timen

Anbefalte innlegg

Gjest D gjør vondt!!

Hei! Jeg har store smerter i nedre del av magen og føler at jeg må tisse hele tiden. det er et vondt press. For en uke siden fikk jeg akutt diare, det var fra mandag til torsdag, gikk da over til blæren og nå måt jeg tisse hele tiden. Trodde det var blærebetennelse men utinprøve både torsdag og fredag viste ingenting. Jeg synes ikke dette er likt andre blærebetennelser, da jeg ikke har svie og det kommer ikke bare dråper når jeg går på do. Fikk likevel en antibiotikakur for å prøve, den har jeg nå søndag ikke merket noe av. Smertene og presset er der og jeg tar sterke smertestillende for å døyve det. De tar ikke smertene men gjør meg sløvere og det er litt lettere å være meg. Hva kan jeg gjøre, legen min mener jeg er anspent og stresset, men jeg mener dette er noe annet. Holder snart ikke ut mer, er tom for krefter.

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Reis til legen på nytt! Noen ganger kan det være en spesiell type bakterier, satte legen urinprøven til dyrkning? Det må gjøres.

Tok du blodprøver? Det kan gi en pekepinn på om du har en infeksjon i kroppen.

Det går også an og ha slike symptom uten at det er bakterier tilstede, men jeg er litt usikker på om det kommer akutt eller snikendes.

Finner dere ikke relativt kjapt ut om det er infeksjon, så bør det vurderes om en urolog skal se på deg.

Drikk vann, lite annet, det er vanndrivendes, og gir hyppigere do-besøk, og ofte mer smerter. Drikk nok vann, kutt ikke ut mengden pga ofte do-besøk, det hjelper ikke, for urinen blir mer konsentrert og vil irritere blæren enda mer.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

I utgangspunktet høres dette veldig ut som en urinveisinfeksjon. Den klassiske svien kommer ofte bare dersom selve urinrøret er innvolvert, og det er ikke alltid tilfelle. men jeg synes du skal ta med enda en urinprøve; en morgenprøve, til legen din. Blodprøver må også undersøkes, for å utelukke annen infeksjon. Legen bør kjenne på magen din; helst også en gynekologisk sjekk. Noen får hovne lymfekjertler i magen etter en kraftig diare, dette kan være årsak til smerten. Magesmerter skal alltid utredes, man bør ikke bruke smertestillende før man vet årsak til smerten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...