Gå til innhold

glatt på veien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holdt på å skli inn i siden på en buss i dag. Bussen kom altfor fort inn i krysset og jeg stod på bremsen. Sklei et par meter, men unngikk å treffe bussen. Bilen bak meg traff meg nesten..... Fikk hjertet i halsen jeg...

Det er ikke snø som er årsaken, men regn! (10grader) Etter min opplevelse så fikk jeg øye på en ungdom som sladda oppover en vei. Hvorfor er det så glatt? Ligger det mye olje på asfalten etter sommeren? Såpeglatt var det virkelig.

Skrevet

Jeg som kjører mc ennå er veldig våken på dette, det kan være svært glatt nå.

Årsaken kan være at det er kaldere nede på bakken så det legger seg en liten hinne av is på asfalten. Men det kan like gjerne være eksos og nedfall fra trærne som gjør det.

Asfalten blir også veldig glatt hvis det er lenge siden det har regnet og den blir våt, selv midt på sommeren i mange varmegrader.

Skrevet

Jeg som kjører mc ennå er veldig våken på dette, det kan være svært glatt nå.

Årsaken kan være at det er kaldere nede på bakken så det legger seg en liten hinne av is på asfalten. Men det kan like gjerne være eksos og nedfall fra trærne som gjør det.

Asfalten blir også veldig glatt hvis det er lenge siden det har regnet og den blir våt, selv midt på sommeren i mange varmegrader.

Jeg oppdaget det for et par uker siden også, da også i regnvær. Sikkert eksos ja, det har ikke vært så kaldt her sør enda til at bakken er så kald, men snart...

Kjør forsiktig da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...