Gjest Maja 24 år Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg har en del spørsmål, jeg plages ganske mye av gjentagende soppinfeksjoner i skjeden, dette begynner å bli et lite mareritt, jeg får de fleste infeksjonene i perioder hvor jeg har kjæreste og har et aktivt sexliv, særlig etter sex, jeg behandler infeksjonene mine med enten canesten eller Pervaryl og prøver å bruke det så nøye som mulig, men problemet er at av og til kan det bare ta et par uker og så er det tilbake igjen, I mine forhold har jeg gått på p-pillen, og lurer på om det kan være årsaken og at jeg burde skifte merke? har sjekket meg for kjønnsykdommer nylig hos legen, så er ingenting galt der nede utenom soppinfeksjoner. Men siden jeg er så plaget, finnes det en tabelett jeg kan få kjøpt eller få på resept som jeg kan ta oralt i perioder hvor jeg er mest utsatt. som rett etter mensen eller ved sex? slik at jeg slipper å stadig kjøpe canesten og bruke masse penger på det? og når jeg behandler meg selv med canesten, er det lurt at kjæresten min også behandler seg selv samtidig for at jeg ikke skal bli smitta tilbake igjen like etterpå? jeg har også prøvd kapsler for vagina med "sunne" bakterier i, som man får kjøpt på akoteket, men det ser ikke ut til å hjelpe. jeg sover for det meste uten undertøy og går veldig sjelden i trange klær. bader nesten aldri, dusjer heller, men kan hende jeg drar i bassenget en og annen gang. på forhånd takk for svaret... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285801-hei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har hatt liknende problemer som deg. Følte ikke at Canesten hjalp noe særlig, heller ikke Pevaryl. Så fikk jeg råd her å DOL om ikke bruke tamponger når jeg hadde mensen - eller bruke Ellen-tamponger (kjøpes på apoteket, de har melkesyrebakterier i seg). Først brukte jeg Lactad melkesyrebakterie-gel tre netter, like før jeg skulle ha mensen, så brukte jeg Ellen-tamponger de tre første dagene av mensen, deretter truseinnlegg/bind. Har ikke hatt noe kløe på halvannen måned!!!! Og jeg har altså brukt Ellen tamponger i to mens-perioder nå. Er kjempefornøyd! Du kan jo prøve dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285801-hei/#findComment-2294449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.