Gå til innhold

Spontanabort?

Anbefalte innlegg

Gjest Victorinox23

Jeg har hatt noe jeg tror må være en spontanabort.. Fant ved et toalettbesøk, et morkake-lignende objekt når jeg tørket meg. Hadde hatt sterke menssmerter i rie-lignende perioder, smerter da både i nedre mageregion (eggstokkene) og i korsrygg, i 3-4 dager, og ekstra sterke akkurat rett før (og mens) dette fant sted. Det var ingenting inne i denne "morkaken", som var grå og hadde små blodårer på seg ( 5x5 cm) og mye blod, både gammelt og nytt, og mye levret blod. Har hatt smerter og blødninger nå i 4 dager etter dette. Ringte legevakt og de mente det ordna seg selv.. Og jeg er livredd for at det skal være rester igjen i livmoren. Fosteret har max vært 6-7 uker gammelt. Jeg hadde opphold på p-pillen og hadde ubeskyttet sex 6-7 uker før dette skjedde, men begynte vel på igjen på p-pillen innen en uke. Nå tørr jeg ikke å ha verken sex i tilfelle infeksjoner, eller gå på pillen, bør jeg fortsette som vanlig? Hvor lenge kommer jeg til å blø? Bør jeg dra på g.u. for en undersøkelse? Har mer smerter på høyre side, kan det da være graviditet utenfor livmoren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285803-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smerter i den ene siden kan være graviditet utenfor livmoren, men jeg hadde det i begynnelsen av graviditeten min uten at jeg var det. Jeg synes absolutt du bør få sjekket ut om du er gravid eller ikke, og om du eventuelt har hatt en spontanabort. Jeg har hørt om kvinner som har blødd svært mye og fått vite at de har spontanabortert, men så har det allikevel vært liv når de har blitt ultralydundersøkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285803-spontanabort/#findComment-2295768
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...