Gå til innhold

Vedtak fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på yrkesrettet attføring, og har fått dekket tre år på skole fra nav. Når jeg fikk dette invilget, skrev jeg under på at jeg skulle finansiere siste året selv. Nå når disse tre årene har godt, har min families livssituasjon endret seg så mye at jeg valgte å søke nav om å få dekket siste året også. Jeg leverte søknaden, og fikk avslag. Uten at jeg hadde anket, fikk jeg plutselig et brev om at jeg fikk skoleåret dekket. Jeg ble selvfølgelig veldig glad, og tenkte at det å slå sammen flere etater til nav hadde virket. Det så jo ut som om saksbehandleren hadde fått med seg at hjemmesituasjonen var så vanskelig at jeg ikke hadde kapasitet til å jobbe ved siden av studiene. Dette viste seg å være helt feil, for etter enda en liten stund fikk jeg et nytt brev om at søknaden var avslått. Hva gjør jeg nå???? Har nav lov til å gjøre dette???? Grunnen til den vanskelige hjemmesituasjonen er en sønn med ADHD og ekstrem skolevegring. Bup, ppt, barnevern, mst og smi skolen er inne i bildet.

Håper du/dere har tid til å gi meg svar på hvordan jeg bør forholde meg til vedtakene fra nav.

Skrevet

Kan det være et alternativ å søke omsorgslønn fra kommunen som følge av din sønns situasjon? Dette forutsetter at det ikke ville vært mulig å være i full jobb som følge av hans behov for tilsyn og oppfølgning.

Når det gjelder vedtakene fra nav, så er det vel sånn at dersom de har gjort en feil, så tror jeg ikke du kan påberope deg retten til å penger fremover i tid som følge av det. Derimot kan de neppe kreve penger tilbake dersom det er aktuelt heller.

Du bør gis rett til å klage selv om klagefristen på det opprinnelige vedtaket er gått ut - evt få til fornyet saksbehandling hos nav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...