Gå til innhold

Et motbydelig spørsmål om søppeldunk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men når dunken tømmes 1 gang pr måned, så er det jo ikke bare enkelt å unngå fiskeavfall - når man har fisk 2-3 ganger pr uke?! Husker forresten at sist vi hadde slik dunk, så frøs vi ned rekeskall om sommeren og kastet det i dunken kvelden før den ble tømt. Nå har vi bare en bitteliten fryser, så det har ikke vært tema.

Nå er jeg øyeblikkelig klar for å spyle, sprute på ett-eller-annet, sette dunken på hodet, la den tørke og så helle oppi salmiakk. Det burde bli bra, ikke sant?

Jeg synes det er nokså sjokkerende at de ikke henter matavfall oftere enn en gang i måneden!!!

Hvis du nærmest må gå til anskaffelse av egen fryser for midlertidig oppbevaring av matavfall før hentedag, så er ikke det særlig miljøvennlig....

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

7

• Sofline

7

• Lillemus

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes det er nokså sjokkerende at de ikke henter matavfall oftere enn en gang i måneden!!!

Hvis du nærmest må gå til anskaffelse av egen fryser for midlertidig oppbevaring av matavfall før hentedag, så er ikke det særlig miljøvennlig....

Vi har stussa litt vi også, ja, men det er nå det de gjør.

Egen fryser hadde vært noe, ja, he-he... Nei, jeg sverger til avfallskvern i kombinasjon med kompost. Rett og slett. Disse dunkene er bare hæslige.

Skrevet

Jeg kunne jo slippe dem løs på plattingen, da, for der er det MENGDER med svarte, små maur som bor. De vil kanskje kunne leke med hverandre?

Jeg har vel forstått det slik at disse markene er fuglemat, og derfor kanskje ikke lever så lenge. Men mengdene er så store at jeg liksom ser dem for meg - bølgende mot huset...

Grøss!

Hehe, du kommer ikke til å få sove i natt, i frykt at de kommer krypende inne gjennom vinduet.

Joda, fuglene kommer til å storkose seg.

Skrevet

Du vet da vel at vi taler om likestilling når det er til vår fordel? ;o)

Det vet jeg utmerket godt:-)

Skrevet

Seinfeld sa jo en gang at det var et mysterium hvorfor kvinner er i stand til å helle varm voks over kroppen sin og røske hårene ut med rota, men likevel være redd for edderkopper...;-)

Ja ikke sant? Godt poeng:-)

Skrevet

Dette er da ikke noe å bry seg om, bare å hente hageslangen og spyl ut krekene. Har du i vaskemiddel etterpå så får du vasket den også.

*kvinnfolk*

Så risikerer man jo spredning til resten av hagen.

Skrevet

Protesterer ikke på argumentet ditt, jeg, men det er nå engang ikke slik her i kommunen... Vi har stor brun dunk, da, i en annen kommune i fylket har de små brune dunker, såkalt "grisemat", de tømmes hver uke. Men så går det tilsvarende lite i de små dunkene også, da.

Grisete er det, i alle fall, og lukta om sommeren - vel...

Grisematdunkene ble kuttet ut i kommunen jeg kommer fra. Det ble for mye gris....

Skrevet

Men matavfallet går jo (foreløpig) ikke til kompostering, det havner bare i den store restavfallshaugen... Det gjør det her, i alle fall, en av de store lokale sakene for et par år tilbake var dette - at folk styra på og sorterte hjemme, men når det havnet på avfallsplassen ble det bare slengt sammen med plast og annet avfall. I dag hentet f.eks. søppelkjørerne både brun og blå dunk og puttet alt i samme bil...

Og hva kloakken angår, så har du sikkert helt rett. Men jeg vet også at matavfall hjelper til i kloakken og fjerner alger og slikt, sånn at "miljøet" blir "bedre".

Men hva er vitsen med matavfallsdunk og sortering da? Da hadde jeg nok bare puttet alt i plastposer og knyttet igjen.

Skrevet

Men hva er vitsen med matavfallsdunk og sortering da? Da hadde jeg nok bare puttet alt i plastposer og knyttet igjen.

Tja, vitsen er vel kanskje at det egentlig skal være annerledes? Nei altså, jeg vet ikke helt, jeg. Tror nok at kommunen har tenkt å gjøre det annerledes, men at pengene ikke har strukket til. Eller noe sånt.

Men vi er lojale, vi, og sorterer kildene hver for seg.

Skrevet

Grisematdunkene ble kuttet ut i kommunen jeg kommer fra. Det ble for mye gris....

I kildesorteringens spede barndom jobbet jeg deltid på ei veikro, og vi hadde avtale med en bonde som kom og hentet grisematen på kvelden. Fungerte fint, det, helt til grisene ikke lenger orket å spise sneiper, rester av servietter og sterarinlys lenger...

Skrevet

I kildesorteringens spede barndom jobbet jeg deltid på ei veikro, og vi hadde avtale med en bonde som kom og hentet grisematen på kvelden. Fungerte fint, det, helt til grisene ikke lenger orket å spise sneiper, rester av servietter og sterarinlys lenger...

''sterarinlys''

Kan også kalles STEARINLYS.

Skrevet

Huff, stakkars griser...

Skrevet

Dette har vært et problem hos oss også i sommer. Begynte å spraye Nippons fluespray hver gang jeg var der med ny pose. Denne giften tok faktisk livet av krypene.

Skrevet

Dette har vært et problem hos oss også i sommer. Begynte å spraye Nippons fluespray hver gang jeg var der med ny pose. Denne giften tok faktisk livet av krypene.

Vi skal bare bo her et par uker til, så jeg tror vi går for full vask og ikke noe mer...

:-)

Skrevet

Huff, stakkars griser...

Huff ja, det var jo ikke meningen at de skulle få noe annet enn matrester, da, men folk klinte jo inn alt mulig i de kalde kjøttkakene sine, og vi så rett og slett ikke alltid hva vi kastet...

Tror faktisk det var en eller annen offentlig nemd som fikk stoppet moroa, ikke bonden sjøl.

Skrevet

Huff ja, det var jo ikke meningen at de skulle få noe annet enn matrester, da, men folk klinte jo inn alt mulig i de kalde kjøttkakene sine, og vi så rett og slett ikke alltid hva vi kastet...

Tror faktisk det var en eller annen offentlig nemd som fikk stoppet moroa, ikke bonden sjøl.

Jeg regnet ikke med dere gav dem sigaretter med vilje. :-)

Skrevet

Jeg regnet ikke med dere gav dem sigaretter med vilje. :-)

He-he, langt mindre stearin og servietter...

Skrevet

He-he, langt mindre stearin og servietter...

Ikke godt å si hvordan folk hadde reagert om de visste at svinekjøttet de kjøpte var flesket opp av stearin. :-)

Skrevet

Ikke godt å si hvordan folk hadde reagert om de visste at svinekjøttet de kjøpte var flesket opp av stearin. :-)

Det gled vel lett ned, det kjøttet tenker jeg... MUHAHAHA!

Skrevet

Det gled vel lett ned, det kjøttet tenker jeg... MUHAHAHA!

Hehe....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...