Gå til innhold

Et motbydelig spørsmål om søppeldunk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er nokså sjokkerende at de ikke henter matavfall oftere enn en gang i måneden!!!

Hvis du nærmest må gå til anskaffelse av egen fryser for midlertidig oppbevaring av matavfall før hentedag, så er ikke det særlig miljøvennlig....

Helt enig!

*priser meg lykkelig for at vi ikke sorterer matavfall i Oslo*

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

7

• Sofline

7

• Lillemus

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fordi:

Når en sorterer ut matavfallet, og dette går til kompostering, får en næringfull god jord/næringstilskudd som kan brukes i hager og på åkrer.

Når en kaster matavfallet i avfallskverna, går dette ut i kloakken, og blandes med dette. Tørrstoffet som blir igjen på renseanlegget kan komposteres, men det har for høye verider av ymse slag (kvikksølv, medisinrester, tungmetaller) til at det kan brukes i matjord. Komposten kan derimot brukes i veiskjæringer og i parkanlegg - men ikke til matproduksjon.

Dermed forringes "verdien" av matavfallet. See?

Herregud.

Hva pokker er galt med vanlig "restavfall"?!

Skrevet

Helt enig!

*priser meg lykkelig for at vi ikke sorterer matavfall i Oslo*

Ja, fytti, det er jeg og :op

Skrevet

Så risikerer man jo spredning til resten av hagen.

Der gjør de ikke noen skade, så det gjør ikke noe. De forsvinner etter hvert.

Skrevet

Det gled vel lett ned, det kjøttet tenker jeg... MUHAHAHA!

Høres ut som om muslimene vet hva de gjør;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...