Gå til innhold

Bruk av bokmerker på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke vanlig å bruke favoritter eller bokmerker på nettet? Jeg blir stadig like overrasket når jeg treffer folk som overhode ikke bruker bokmerke/favoritt-funksjonen! Hvordan i all verden finner de frem på nettet da? Går de rundt og husker alle adressene de skal på?

Selv har jeg en laaaang liste og masse undermapper og greier og blir nesten handicappet om lista kommer bort.... Hadde ikke klart meg uten!

Skrevet

Jeg har ingen bokmerker eller favoritter. Jeg husker de fleste av sidene. :)

Skrevet

Jeg har ingen bokmerker eller favoritter. Jeg husker de fleste av sidene. :)

Men det er jo så mange sider man er inne på i løpet av noen dager. Flere nettaviser (lettere å klikke på bokmerket enn å taste inn adressen), DOL, skole-sider, hestesider og masse annet rart.

Jeg har mapper i e-postleseren også, både på jobbe og i yahoo-mailen. Jeg blir nesten sprø når jeg ser folk har kun innboksen og har en liste på 500 mailer liggende. Da er det jo håpløst om man skal lete opp igjen en mail man fikk for en stund siden?!

Skrevet

Men det er jo så mange sider man er inne på i løpet av noen dager. Flere nettaviser (lettere å klikke på bokmerket enn å taste inn adressen), DOL, skole-sider, hestesider og masse annet rart.

Jeg har mapper i e-postleseren også, både på jobbe og i yahoo-mailen. Jeg blir nesten sprø når jeg ser folk har kun innboksen og har en liste på 500 mailer liggende. Da er det jo håpløst om man skal lete opp igjen en mail man fikk for en stund siden?!

Jeg bruker gmail og der kan jeg søke på avsender eller et ord i mailen for å finne den igjen. Jeg har 978 mail i innboksen min. :) Men jeg skjønner hva du mener. Det hender at jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke husker en side som jeg gjerne skulle vært inne på. Får kanskje bli litt mer systematisk.

Skrevet

Slik er det her også, alt av interesse havner i "Favoritter" under riktig mappe.

Mail det samme. På jobb slettes ikke èn eneste mail, alt legges i kataloger. Kjempesmart, har "reddet" meg mang en gang det, gitt. På hjemmemailen brukes sletteknappen oftere, men heller ikke der flyter det i innboksen.

Skulle ønske jeg hadde like kontroll på klesskapene som på mailboksene mine, jeg...

Skrevet

Slik er det her også, alt av interesse havner i "Favoritter" under riktig mappe.

Mail det samme. På jobb slettes ikke èn eneste mail, alt legges i kataloger. Kjempesmart, har "reddet" meg mang en gang det, gitt. På hjemmemailen brukes sletteknappen oftere, men heller ikke der flyter det i innboksen.

Skulle ønske jeg hadde like kontroll på klesskapene som på mailboksene mine, jeg...

''Skulle ønske jeg hadde like kontroll på klesskapene som på mailboksene mine, jeg...''

Jeg har sirlig orden på pc'n, stort sett ingen problemer med å finne noe der nei, men ellers...? Å hildrande du...

Skrevet

''Skulle ønske jeg hadde like kontroll på klesskapene som på mailboksene mine, jeg...''

Jeg har sirlig orden på pc'n, stort sett ingen problemer med å finne noe der nei, men ellers...? Å hildrande du...

Jeg skylder på a) for få klesskap og B) eh.. eh... liten interesse?

Sukk...

Gjest sweetthing
Skrevet

Jeg har lagt til på favoritter mine yndlingssider som jeg ofte er på så jeg slipper å skrive adr for hver gang, men lista har blitt så utrolig lang at det er vanskelig å finne igjen den sida jeg skal ha - så jeg skriver stort sett adressene inn selv.

Skrevet

Jeg har lagt til på favoritter mine yndlingssider som jeg ofte er på så jeg slipper å skrive adr for hver gang, men lista har blitt så utrolig lang at det er vanskelig å finne igjen den sida jeg skal ha - så jeg skriver stort sett adressene inn selv.

Det er det du har mapper til vet du! :o) Jeg har ørten mapper:

- Antikvariater

- Aviser

- biblioteksøk

- hester

- tidsskrifter

og mange, mange flere...

Skrevet

Sider jeg bruker hele tiden husker jeg adressen på. Jeg bruker bare "favoritter" til ting jeg ikke bruker hele tiden, men kan komme til å ville inn på senere igjen.

Skrevet

Mange bruker kanskje sånn auto-complete, at man bare trenger skrive inn et par ord av siden man skal på, så dukker resten av addressen opp.

Sånn gjør jeg det på sidene jeg besøker i allefall. Favorittmappa mi er så full at det er et slit og finne frem til favoritten jeg leter etter der.. :P

Pappa har en annen vri, han bruker ikke favoritt han heller, men luringen har funnet ut åssen han legger internet sider som linker på desktopen(rett ut på skjermen liksom). Så hele skjermbildet hans er stappfult av iconer til internet sider.. to each his own.. :P

Skrevet

Mange bruker kanskje sånn auto-complete, at man bare trenger skrive inn et par ord av siden man skal på, så dukker resten av addressen opp.

Sånn gjør jeg det på sidene jeg besøker i allefall. Favorittmappa mi er så full at det er et slit og finne frem til favoritten jeg leter etter der.. :P

Pappa har en annen vri, han bruker ikke favoritt han heller, men luringen har funnet ut åssen han legger internet sider som linker på desktopen(rett ut på skjermen liksom). Så hele skjermbildet hans er stappfult av iconer til internet sider.. to each his own.. :P

ps.. og nylig oppdaget han youtube, så nå vil jeg ikke tenke på hvor mange iconer det er på skjermen hans, sikkert søkt etter alle sinde jazz favoritter og lagt dem rett ut på desktoppen.. gruu.. :

Skrevet

ps.. og nylig oppdaget han youtube, så nå vil jeg ikke tenke på hvor mange iconer det er på skjermen hans, sikkert søkt etter alle sinde jazz favoritter og lagt dem rett ut på desktoppen.. gruu.. :

LOL! :D

Tips: installer Firefox eller Opera, der kan man sortere favorittene i mapper som legges i en verktøylinje på toppen av nettleseren. Da kan han ha en mappe for hver artist. ;)

Skrevet

Jeg bruker favoritter, men ikke så mye. Jeg har startsiden, og der finner jeg aviser og diverse. Jeg lagrer av og til artikler jeg skal bruke i oppgaver på favoritter, og så må jeg huske å slette etterpå.. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...