Gå til innhold

Lettrømme vs creme fraiche

Anbefalte innlegg

Gjest ummmmmmmm
Skrevet

når det står man ska bruke 1,5dl lettrømme kan man erstatte det med Creme fraiche?

Fortsetter under...

Skrevet

Tror det skal gå fint. Hva lager du? I gryteretter står det ofte at det skal være 1,5 dl rømme. Da pleier jeg å bruke mager kesam istedet, som også funker kjempebra og som er mye magrere.

Skrevet

Det kommer an på.. Hvis det er til noe som skal koke, så egner det seg ikke like godt. Lettrømmen skiller seg lett og blir litt klumpete.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på rømme/lettrømme, kesam og crème fraiche?

Vet jo at det er mer fett i vanlig rømme i forhold til lettrømme. Det er mindre fett i kesam enn i lettrømme. Men

hvordan lages de ulike sortene?

Gjest ummmmmmmm
Skrevet

Tror det skal gå fint. Hva lager du? I gryteretter står det ofte at det skal være 1,5 dl rømme. Da pleier jeg å bruke mager kesam istedet, som også funker kjempebra og som er mye magrere.

salatdressing

Annonse

Gjest ummmmmmmm
Skrevet

Det kommer an på.. Hvis det er til noe som skal koke, så egner det seg ikke like godt. Lettrømmen skiller seg lett og blir litt klumpete.

jepp, vet du om jeg kan bruke kesam istedenfor creme fraiche i chicken curry? der pleier man å røre inn 1,5 dl mot slutten sant, kan jeg bruke kesam isteden? (hadde aldri hørt om det før nå) :s

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på rømme/lettrømme, kesam og crème fraiche?

Vet jo at det er mer fett i vanlig rømme i forhold til lettrømme. Det er mindre fett i kesam enn i lettrømme. Men

hvordan lages de ulike sortene?

Jeg vet ikke, men kesam er i hvert fall en ost. :)

Skrevet

Det kan du sikkert, men gir jo en litt annen smak. Rømme er syrlig, crème fraiche er søtlig (som usukret krem).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...