Gjest ummmmmmmm Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 når det står man ska bruke 1,5dl lettrømme kan man erstatte det med Creme fraiche? 0 Siter
Gjest tippsann Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Tror det skal gå fint. Hva lager du? I gryteretter står det ofte at det skal være 1,5 dl rømme. Da pleier jeg å bruke mager kesam istedet, som også funker kjempebra og som er mye magrere. 0 Siter
flowy Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Det kommer an på.. Hvis det er til noe som skal koke, så egner det seg ikke like godt. Lettrømmen skiller seg lett og blir litt klumpete. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Hva er egentlig forskjellen på rømme/lettrømme, kesam og crème fraiche? Vet jo at det er mer fett i vanlig rømme i forhold til lettrømme. Det er mindre fett i kesam enn i lettrømme. Men hvordan lages de ulike sortene? 0 Siter
Gjest ummmmmmmm Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Tror det skal gå fint. Hva lager du? I gryteretter står det ofte at det skal være 1,5 dl rømme. Da pleier jeg å bruke mager kesam istedet, som også funker kjempebra og som er mye magrere. salatdressing 0 Siter
Gjest ummmmmmmm Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Det kommer an på.. Hvis det er til noe som skal koke, så egner det seg ikke like godt. Lettrømmen skiller seg lett og blir litt klumpete. jepp, vet du om jeg kan bruke kesam istedenfor creme fraiche i chicken curry? der pleier man å røre inn 1,5 dl mot slutten sant, kan jeg bruke kesam isteden? (hadde aldri hørt om det før nå) :s 0 Siter
flowy Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Hva er egentlig forskjellen på rømme/lettrømme, kesam og crème fraiche? Vet jo at det er mer fett i vanlig rømme i forhold til lettrømme. Det er mindre fett i kesam enn i lettrømme. Men hvordan lages de ulike sortene? Jeg vet ikke, men kesam er i hvert fall en ost. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2007 Skrevet 17. september 2007 Det kan du sikkert, men gir jo en litt annen smak. Rømme er syrlig, crème fraiche er søtlig (som usukret krem). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.