Gå til innhold

Hvordan ville dere ha reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente_15sommere_i_oslo

Hei jeg er en jente på 15 år. De 2 siste årene har jeg vært forelsket i

en som nå er 20År det første året var han sammen med en

jevnaldrende. Det ble slutt for et år siden og jeg tok mange ganger

initativ overfor han i løpet av periode på 3mnd bare for å bli høffelig

avvist. Så ble han nok en gang sammen med en jevnaldrende det

varte i 4 mnd. Jeg tok igjen initativ når det ble slutt, denne gangen ble jeg nok en gang høffelig avvist. Men etter en liten stund ble mer og mer vennskap

utviklet. Han sa at han kun var interessert i vennskap ikke i forhold.

Nå har han også blitt interssert i et forhold. Vi har snakket mye om det

å være sammen. Nå skal vi date. Han har fortalt sine foreldre om dette,

det likte det ikke men sa at det var ingen ting de fikk gjøre utenom

å respektere det. Han vil at jeg forteller det til min mor. Bor sammen

med min mor og lillesøster pappa og mamma er skilt. Hvordan ville dere

ha reagert på at jeg som er 15 skal på date med han på 20 År

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285912-hvordan-ville-dere-ha-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 år er ikke så veldig stor aldersforskjell. Hadde du vært litt eldre, hadde det ikke vært noe spesielt med det. Men 15 år er ungt, selv om mange jenter er modne (i hvert fall atskillig modnere enn jevnaldrende gutter) i den alderen.

Det hviler et ganske stort ansvar på denne 20-åringen - det er du som har vært mest aktiv for å få til noe mer enn et vennskap, samtidig er han den voksne. Pass på at du ikke blir gående og spille en rolle for å være slik du tror han vil ha deg, hvis du skjønner hva jeg mener. Kutt ut hvis han forsøker å presse deg til noe du ikke vil, ikke dropp de jevnaldrende vennene dine, og heller ikke skolearbeidet.

Jeg synes du skal fortelle det til moren din, hun kommer kanskje til å se for seg noe mye verre enn det som virkelig foregår hvis hun får mistanke (og det får hun antakelig hvis hun følger litt med). Dessuten kan du lett komme i en situasjon hvor du stadig må lyve for henne, dersom du prøver å holde det hemmelig, og det er svært uheldig. Pass på at du ikke framstiller dette som noen slags hevnaksjon fordi hun har vært for streng eller noe sånt. Du ønsker å være sammen med en voksen, da bør du vise deg voksen og ansvarlig selv også.

Jeg er selv mamma til en tenåringsjente, det forsto du kanskje...

Jeg tror denne gutten har holdt igjen nettopp pga av aldersforskjellen mellom dere.

Du er jo fortsatt under den seksuelle lavalder. Så i teorien kan han faktisk bli tiltalt og straffet hvis han innleder et seksuellt forhold til deg.

Med tanke på at han er 20 år gammel, så vil jeg jo anta at han ønsker å ha sex i sitt forhold til en kjæreste?

Så før du inngår et forhold til ham, bør du kanskje tenke over om du er moden nok til

evt. ha sex med ham, eller om det er realistisk at han vil "vente" på deg til du er klar?

Dessuten må du tenke over at denne gutten faktisk er "voksen" og har tilgang til et helt annet liv enn deg.

Han kan kjøpe, og drikke alkohol. Han kommer inn på utesteder og har antagelig ikke "innetider" hjemme.

Han kjører kanskje bil, og han kan også reise på ferieturer uten å måtte ha tillatelse fra foreldre.

For deg er dette "forbudte områder" i mange år ennå. Så sjansen er stor for at det vil oppstå problemer når du ikke kan "følge ham" i ting som han kanskje ønsker å bruke tiden sin til.

Hvis dere allikevel skal date, så synes jeg du like gjerne kan fortelle om ham til dine foreldre.

Det blir vanskelig å skjule i lengden allikevel. Og selvom de kanskje ikke blir overbegeistret pga aldersforskjellen, setter de sikkert pris på at du er ærlig, og hvis de får treffe ham og bli kjent med ham, så er det også større sjanse for at de aksepterer forholdet.

Regner med at det er dette kjæresten din har i tankene når han vil at du skal fortelle dem om dere. Han ønsker ikke å gå bak ryggen deres, men vil ha en slags "tillatelse" fra dem til å date deg som er mindreårig.

Gjest Jente_15sommere_i_oslo

5 år er ikke så veldig stor aldersforskjell. Hadde du vært litt eldre, hadde det ikke vært noe spesielt med det. Men 15 år er ungt, selv om mange jenter er modne (i hvert fall atskillig modnere enn jevnaldrende gutter) i den alderen.

Det hviler et ganske stort ansvar på denne 20-åringen - det er du som har vært mest aktiv for å få til noe mer enn et vennskap, samtidig er han den voksne. Pass på at du ikke blir gående og spille en rolle for å være slik du tror han vil ha deg, hvis du skjønner hva jeg mener. Kutt ut hvis han forsøker å presse deg til noe du ikke vil, ikke dropp de jevnaldrende vennene dine, og heller ikke skolearbeidet.

Jeg synes du skal fortelle det til moren din, hun kommer kanskje til å se for seg noe mye verre enn det som virkelig foregår hvis hun får mistanke (og det får hun antakelig hvis hun følger litt med). Dessuten kan du lett komme i en situasjon hvor du stadig må lyve for henne, dersom du prøver å holde det hemmelig, og det er svært uheldig. Pass på at du ikke framstiller dette som noen slags hevnaksjon fordi hun har vært for streng eller noe sånt. Du ønsker å være sammen med en voksen, da bør du vise deg voksen og ansvarlig selv også.

Jeg er selv mamma til en tenåringsjente, det forsto du kanskje...

Jeg ser hva du sikter til SEX. Han har fortalt meg det at dersom vi

blir sammen vil han vente til jeg har lyst og han ville ikke ha noe

uaksomhet (prevansjon skal bli brukt). Jeg var med på tanken og

han anbefalte å skaffe p piller. Det har jeg gjort. Men jeg var ganske

klar for sex og på Freddag ville jeg ha en tjuvstart så jeg SMS et han

enden på visa var at jeg overnattet hos han og vi hadde SEX

Annonse

Jeg ser hva du sikter til SEX. Han har fortalt meg det at dersom vi

blir sammen vil han vente til jeg har lyst og han ville ikke ha noe

uaksomhet (prevansjon skal bli brukt). Jeg var med på tanken og

han anbefalte å skaffe p piller. Det har jeg gjort. Men jeg var ganske

klar for sex og på Freddag ville jeg ha en tjuvstart så jeg SMS et han

enden på visa var at jeg overnattet hos han og vi hadde SEX

Det var slett ikke bare sex jeg tenkte på, men det er jo naturlig å tenke på dette når det er en voksen mann inni bildet (akkurat som når det er to tenåringer).

Jeg er ikke moralens vokter, men bruk for all del prevensjon.

Det var slett ikke bare sex jeg tenkte på, men det er jo naturlig å tenke på dette når det er en voksen mann inni bildet (akkurat som når det er to tenåringer).

Jeg er ikke moralens vokter, men bruk for all del prevensjon.

Jeg bruker p piller allerede så den er grei og han har testet seg ingen kjønssykdom

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...