Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne på 24 år som plages med blødninger etter samleie. Enkelte ganger kan det være ganske mye også. Dette problemet hadde jeg ikke før jeg fikk barn, den største er fem år. Kjenner ingen smerter, bare av og til støt, men det spiller ingen rolle hvor forsiktige vi er, blør gjør jeg uansett. Dette kan avta i perioder, men som regel oppleves det hver gang vi har samleie. Har vært hos lege med det, men kommer ingen vei. Det eneste jeg har fått vite er at jeg muligens har følsom livmorhals. Jeg synes dette er veldig slitsomt, man blir redd for at noe er galt og særlig "lysten" blir man jo ikke. Jeg bruker p-pillen Jasminelle, men hadde altså dette problemet før jeg begynnte med dette merket. Har brukt andre merker før denne. Hva kan være årsaken til disse blødningene, og kan noe gjøres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285923-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ut fra det du beskriver og det din lege antyder, kan du ha det som betegnes en erythroplaki eller ektopi på livmorhalsen. Det betyr at den innvendige livmorhalsslimhinne har vokst ut på overflaten av livmorhalsen. Slik slimhinne er blodrik med tynn overflate og det blir derfor meget lett blødning ved samleie eller annen gnissing. P-pille disponerer til fenomenet, men det har ingen nytte å bytte til annet merke. Eneste mulige behandling er laser (evt cryo), det hjelper en stund, men så kommer det gjerne tilbake. Det er helt ufarlig, men plagsomt som du beskriver. Be din lege om henvisning til gynekologisk poliklinikk på et sykehus som kan behandle deg. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285923-bl%C3%B8dninger/#findComment-2294957
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...