Gå til innhold

kan man forkorte bena når man er veldig høy?

Anbefalte innlegg

Gjest TheaAlice
Skrevet

Når man er kortvokst kan man med en smertefull prosedyre over flere år forstrekke bena ca 10 cm. Kan de som er veldig høye få tilbud om å gjøre det motsatte?

Skrevet

Tror forsøk på "forkorting" som regel gjøres hormonelt med medisiner i/før puberteten. Men det er også mulig å forkorte kroppen kirurgisk, ja. Helt tullete dersom det gjøres uten medisinske grunn, spør du meg.

Gjest TheaAlice
Skrevet

Tror forsøk på "forkorting" som regel gjøres hormonelt med medisiner i/før puberteten. Men det er også mulig å forkorte kroppen kirurgisk, ja. Helt tullete dersom det gjøres uten medisinske grunn, spør du meg.

tja tullete og tullete. Det kommer jo an på den som lider av dette.

Kjenner en jente som er 1,90. Til tider har det vært en stor belastning for henne å være " Giraff" som hun omtaler seg selv som. Man kan aldri gli inn i mengden.

Skrevet

tja tullete og tullete. Det kommer jo an på den som lider av dette.

Kjenner en jente som er 1,90. Til tider har det vært en stor belastning for henne å være " Giraff" som hun omtaler seg selv som. Man kan aldri gli inn i mengden.

Jeg er 180 cm selv og da jeg var yngre så ville jeg kanskje sagt ja-takk til en operasjon. :/

Skjønner godt at ei jente på 190 cm kan kjenne på behovet, men det er nok stor risiko ved det og tviler på at de kan redusere kroppslengden så mye at det utgjør noe vesentlig forskjell.

Siden jeg er godt over gjennomsnittet høy så tenker jeg ofte over andre høye kvinner og ei jeg så på et kjøpesenter her om dagen var nok godt over 185 cm og hun var veldig vakker og veldreid hun. Men dette er jo subjektivt og det hjelper ikke at andre kommenterer hvor høy og flott en er om en føler seg som en giraff selv...

Skrevet

Tja,... jeg vet ikke om dette er mulig, men isåfall tror jeg det er en ganske omfattende og smertefull prossess.

Dessuten er det nok begrenset hvor mye høyde man kan ta, så det spørs om resultatet er verdt påkjenningen...

Hvis man er 190 og blir "kortet ned" til 185, så vil man jo fortsatt svært høy.

Derfor tviler jeg på at legene utfører slike operasjoner hvis det ikke er gode medisinske grunner for det. (hva nå det skulle være?)

Skrevet

Jeg så et TV-program for lenge siden om ei dame som nok var ca 1.90, og fikk forkortet lårbeina. Husker ikke hvor mange cm, kanskje 10? Dette er som sagt lenge siden, men lurer på om hun var dansk..

Uansett er det nok ikke noe vanlig inngrep enda, har hvertfall aldri hørt om det verken før eller siden. Og jeg er høy selv (ikke 1.90, riktignok), så jeg har sugd til meg slik info i oppveksten.

Venninna di kan kanskje finne trøst i likesinnede her? http://dehoyesklubb.no/

Skrevet

forresten, ser ut til å være lite aktivitet på de sidene.. men det er en del innlegg å lese der, fra andre høye. :-)

Skrevet

Jeg har hørt om at man kan korte ned lårbeinet. Tror kirurgene sager av en bit, og så spleiser de det sammen med nagler, på samme måte som ved et beinbrudd. Vet ikke hvor mye man kan ta, kanskje 10 cm? Hvis man tar noe særlig mer, blir det jo ganske rare proporsjoner på kroppen (lang rygg, lange legger og korte lår...)

Det burde uansett være mye greiere enn å forlenge beina. Det så jeg på et TV-program. En slags omvendt skrustikke som dro i lårbeinet mens det ble dannet nytt beinvev. Tok et år eller noe.

Gjest TheaAlice
Skrevet

Jeg har hørt om at man kan korte ned lårbeinet. Tror kirurgene sager av en bit, og så spleiser de det sammen med nagler, på samme måte som ved et beinbrudd. Vet ikke hvor mye man kan ta, kanskje 10 cm? Hvis man tar noe særlig mer, blir det jo ganske rare proporsjoner på kroppen (lang rygg, lange legger og korte lår...)

Det burde uansett være mye greiere enn å forlenge beina. Det så jeg på et TV-program. En slags omvendt skrustikke som dro i lårbeinet mens det ble dannet nytt beinvev. Tok et år eller noe.

"Det burde uansett være mye greiere enn å forlenge beina. Det så jeg på et TV-program. En slags omvendt skrustikke som dro i lårbeinet mens det ble dannet nytt beinvev. Tok et år eller noe."

Det er nok greiere, men etter som jeg har forstått så er det en utrolig smertefull prosess. Så alt har sin pris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...