Gå til innhold

Pergotime 50 eller 100 mg?

Anbefalte innlegg

Gjest Blåveis

Hei!

Jeg har fått en resept på pergotime for å stimulere eggløsningen. Det er litt uklart om jeg skal ta 100 eller 50 mg, får ikke tak i legen min. I bruksanvisnignen står det 1-2 tabletter som annbefalt dose. Er det skadelig med 100 mg? Det er jo innenfor den anbefalte rammen.

Økes sjansen for flerlinger med økt dose fra 50 til 100 mg?

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28594-pergotime-50-eller-100-mg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis du fikk beskjed av legen din hvor mange kurer du skulle ta, så er det jo bare å regne seg frem til om du skal ta 1 eller 2 tabletter om dagen. Hvis du har hentet ut medisiner for en omgang med Pergotime, så ser du jo om du har fått en eller to pakker av medisinen.

Det er ikke farlig å ta 100 mg om dagen. Det er vanlig å prøve en lav dose den/de første gangen(e) for å se hvordan kroppen reagerer på stimuleringen, og om man f.eks får eggløsning. Jeg har hørt om at høyere dose har blitt gitt også. Faktisk helt opp i 200 mg om dagen.

Med PCOs fikk jeg dobbel kur alle mine 4 forsøk, de førte til at jeg fikk eggløsning, men dessverre ikke til noen graviditet.

Håper at du klarer å finne ut av dette. Lykke til!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...