Gå til innhold

Nytt tak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver å skal kjøpe oss hus (tror vi) og det aktuelle huset trenger nytt tak. Huset er ca 70 kvm og er skrånet tak (har lite peil på hva sånt heter.)

Kan man bruke eksisterende taksten, eller må man ha ny?

Mulig dette er spørsmål som ikke kan besvares så enkelt, men jeg må sette opp et ca budsjett for å se hvor mye vi må låne.

Skrevet

Om huset trenger nytt tak, så må du nok regne med nye takstein også. Det er sjeldent det kun er det under som er så gammelt/dårlig at det må byttes.

Under taksteinene må du også ha en type papp + sløyfer og lekter.

Skrevet

Om huset trenger nytt tak, så må du nok regne med nye takstein også. Det er sjeldent det kun er det under som er så gammelt/dårlig at det må byttes.

Under taksteinene må du også ha en type papp + sløyfer og lekter.

Ok, tusen takk.

Jeg var borte å kikket på huset akkurat og det ser ut som vi må ha ny taksten ja, de ser ganske slitne ut.

Skrevet

Ok, tusen takk.

Jeg var borte å kikket på huset akkurat og det ser ut som vi må ha ny taksten ja, de ser ganske slitne ut.

Noen takstein SER slitte ut selv om de er nye. Så jeg hadde vel spurt om hvor gamle de er.

Men gubben er blikkenslager, så jeg har sett og hørt en del om dette.

Husk også at du i tillegg må ha nye beslag rundt piper, lufthatter og vannbord. Det er også vanlig å skifte takrenner og nedløp. Blir noen tusenlapper på det også....

Skrevet

Det er ulike typer takstein, men gitt normale værforhold så vil de vare i ca 30-40 år.

Det koster ikke all verden med nye og du forlenger levetiden på taket (samt tiden til vedlikehold). Jeg ville derfor absolutt kjøpt nye.

Skrevet

Det er ulike typer takstein, men gitt normale værforhold så vil de vare i ca 30-40 år.

Det koster ikke all verden med nye og du forlenger levetiden på taket (samt tiden til vedlikehold). Jeg ville derfor absolutt kjøpt nye.

OK, takk skal du ha.

Jeg tenkte fattisk ikke på dette med levetid på steinen og det burde jeg selvsagt gjort.

Da satser vi på nytt av alt til taket, så får vi heller se om vi kan satse på gjenbruk av andre ting i huset. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...