Gå til innhold

Lange jenter og klær

Anbefalte innlegg

Gjest laaangemor
Skrevet

Fatter ikke hvordan en jente på 180 cm kan bruke str. 36 i klær ?! Leste nettoopp et intervju med en jente (modell). Om hun er aldri så tynn, str. 36 må vel være altfor kort på armer og ben og i livet ?? Selv er jeg så høy og bruker str. 40. Av og til kunne 38 passet, men så er amene for korte eller et eller annet.

Hmmm... hvordan går det an?

Gjest jadusiernoe
Skrevet

Rart klærne er lange nok i armer og bein da...

Selv er jeg liten og litt kraftig og må bruke str 40 pga det, men problemet da er at ofte ermer og bein blir for lange. Hadde jeg brukt str 36 som en venninne av meg som er like høy, men slankere bruker, hadde jeg sluppet det problemet.

Skrevet

Jeg opplever ikke at klærne blir lengre i større størrelser, de blir bare bredere.

Men jeg skjønner hvorfor du lurer, for de er jo uansett for korte.

Skrevet

Spesialbestilte klær kanskje? Eller "ekstra lang" - det er vel bare i Norge o.l. at man ikke kan får ekstra lang, ekstra bred etc. Akkurat som om vi skulle vært skapt likt alle sammen.

Skrevet

Bukser selges ofte i to eller flere lengder.

Jeg kjøper dessverre ofte overdeler og jakker med altffor lange erme. Ermene er jo langt fra like lange hvert år!

Noen år er 3/4 erme passe lnge til meg, så da regner jeg med at en høy person også vil finne lange erme som passer!

Skrevet

De fleste bukser finnes med forskjellige benlengder. Jeg bruker størrelse 36 selv, men er ikke så høy. Gensere osv. er mer enn lange nok til meg, så jeg vil ikke tro det er noe problem for en som er 10-15 cm høyere.

Skrevet

Ermer er problemet for min del. Vanskelig å finne bluser som sitter pent og samtidig har lange nok ermer. Nå når trekvartermer har vært på moten en stund har jeg hatt gode tider. Bukser finnes gjerne med ulike benlengder.

Gjest Også høy
Skrevet

Jeg er også 180 høy og bruker str. 40. Jeg er slank, og kan til nød presse meg inn i 38, i noen klesplagg. På overkroppen må jeg ha 42-44 eller L-XL. Det er kun fordi jeg er bred over skuldrene/ryggen. Jeg bruker BH str. 85 B, 80 B blir for stram rundt. Jeg må innrømme at str. 36 hadde blitt alt for kort for meg uansett hvor tynn jeg hadde vært. Str. 36 i bukser skjønner jeg går ann, men i gensere/bluser med lang erme ville sett rart ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...