Gå til innhold

hvor er energien?

Anbefalte innlegg

er nå i uke 36+3 og er helt tappet for energi. var det slik med dere også? vet en venninne av meg, hun sov omtrent hele siste mnd.. jeg legger meg i 23-24 tiden om kveldene, går på do en gan om natten og sover til 10-11 tiden. og da har jeg ikke øyst å stå opp i det hele tatt. husarbeid er blitt et forferdelig slit og det er ikke altid like lett å spørre sambo om noe(trenger f.eks å vaske gulvet) han jobber fra 8-16 og er sliten når han kommer hjem.

kroppen begynner å bli vanvittig tung, har beg å få vondt i knærene, noe jeg _aldri_ har hat før og ryggen begynner å skape seg..

er det bare å sitte seg ned å ta det rolig eller har kroppen godt av å bli "presset" litt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285985-hvor-er-energien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nå straks inne i den tiden hvor du er pålagt å ta permisjon fra jobben, det er ikke uten grunn. Vil ikke samboer ta sin del av ansvaret for huset (du gjør faktisk en jobb du også) så er det synd... Det blir ikke noe lettere å få gjort unna husarbeid når barnet er kommet, selv om du har fri fra jobben. Det er en jobb å være mamma også, så dere bør helt klart bli enige om hvordan husarbeidet skal fordeles.

Akkurat nå kan det bety at han kanskje må ta en større del av dette enn deg. Også utjevnes det igjen senere.

Lykke til med baby, forresten, det er helt utrolig å bli foreldre! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285985-hvor-er-energien/#findComment-2295676
Del på andre sider

Det er helt normalt. Kroppen din jobber på høygir nå. Den skal ta vare på to personer, deg og den lille i magen. Og du er tung og i tillegg veldig uproposjoner ;) Nesten all vekten ligger jo på magen.

Du skal ikke presse deg noe særlig. Det er nok greit at du ikke legger deg til en vane å ligge hele dagen, men ikke stress.

Din jobb nå er å ta vare på det livet som snart skal ut. Og du trenger absolutt krefter til den jobben du skal igjennom. Da tenker jeg på fødselen.

Kanskje dere kan inngå en avtale om at dere bytter på å gjøre det som absolutt trengs å gjøres? Kanskje han kan vaske gulvene mens du tar ansvar for andre ting?

Vær også klar over at når babyen kommer så blir det fullstendig kaos og unntakstilstand.

Det er helt normalt å ikke få på seg vanlige klær før langt utpå ettermiddagen når man har spebarn. Man går der, ammer, bysser, skifter bleie, ammer, bysser, skifter bleie.

Innimellom har man 5 minutter da man kanskje husker å kaste i seg litt mat, før det setter i gang igjen.

I tillegg får man knapt med søvn på nettene og blir helt tullerusk i hodet av det.

Snakk med mannen din om dette og forbered ham på at det å være hjemme med baby IKKE er noen ferie :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285985-hvor-er-energien/#findComment-2295998
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...