Gå til innhold

Har jeg ikke eggeløsning?

Anbefalte innlegg

Hei, Vi har forsøkt å bli gravide siden februar/ mars. Denne syklusen er første gang jeg har forsøkt eggeløsningstester, av merket ClearBlue digital. Jeg har en regelmessig syklus på 35 dager, og begynte å teste på dag 18, som anbefalt på pakken. Dermed testet jeg idag for 7de dag på rad, og har kun fått negative resultater. Jeg har testet til samme klokkeslett hver dag (kl 14.00), holdt meg i 4 timer først og har ikke drukket noe i lpt av disse 4 timene. Jeg er 27, mannen min 30, vi er begge sunne og friske, normalvektige, jeg har hatt regelmessig mens siden jeg sluttet på pillen i februar, og vi har hatt sex på "riktig" tid utifra mine beregninger. Mannen min har "bevist sin fruktbarhet" to ganger med sin eks-kjæreste. Hva kan være problemet? Er det mulig at jeg ikke har eggeløsning, selvom jeg har regelmessig meunstrasjon? Når går vi til legen med dette? Hilsen en som begynner å bli bekymret....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285999-har-jeg-ikke-eggel%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg til det fuji sier bør du teste over noen måneder før du konkluderer med at du ikke har eggløsning. Men viser det seg at du ikke har det, kan du bruke det som argument for å komme til utredning for barnløshet tidligere. Sædkvalitet kan forringes med tiden, så mannen din må også testes.

Mål tempen hver morgen før du står opp hver dag i flere måneder ! Lag et diagram og før resultatene inn der. Da vil du se et markant fall i kurven når du har eggløsning( en halv grad). Kanskje har du eggløsning på en helt annen dag i syklus enn "normalen" . Kanskje har du heller ikke eggløsning hver måned.Begge deler er fullt mulig, men det virker som ingen vil snakke om det..

Jeg har gjennomført dette selv og det fungerte !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...