Gå til innhold

P - piller/bivirkninger - Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på snart 18 år er så trist og lei seg for tiden. Hun gråter veldig mye. Virker deprimert faktisk...

Vi snakker mye og ofte om dette, men hun kan ikke sette fingeren på at det er noe spesiellt som gjør at hun føler seg slik.

Er opptatt av at dette skal taes på alvor, og løses nå mens hun er så ung, så hun ikke "drar det med seg" gjennom livet. I går var hun hos sin første samtale med psykolog, og det var en veldig positiv opplevelse for henne.

Da hun er litt sånn "skåne mor" type, var det nok godt å prate seg tom med en utenforstående:-)

Men så til saken og spørsmålet:-)

Jeg kom på her nå nettopp at dette begynte når hun hadde brukt p - piller en stund.

Kan dette være bivirkniger av disse??

(Kan erindre at jeg, den gang for en manns(kvinnes)alder siden, når jeg gikk på p - piller at jeg var grådig ustabil psykisk. Jeg kan helt ærlig ikke huske eksakt hvordan det artet seg)

Er det noen der ute som har erfart noe lignende i forbindelse med bruk av p - piller?

Skrevet

Det er registrert som bivirkning på flere preparater.

Skrevet

Det er registrert som bivirkning på flere preparater.

Sier du det ja... Det ante meg. Takk for svar:-)

Skrevet

Jeg har en venninne som i sin tid opplevde at P-pillene tok både humøret og sexlysten. Husker ikke om hun skiftet merke eller prevensjonsmetode, men hun ble fort bedre da hun sluttet med akkurat de pillene.

Skrevet

Jeg har hatt bivirkninger av samtlige p-piller jeg har forsøkt med unntak av Trionetta.

Desidert verst var Yasmin.

Skrevet

Som mamma har jeg det ja. Jeg skjønte at dattera mi spiste p-piller nettopp av den grunn.

Jeg tok henne i hvert fall med til fastlegen og fikk byttet pillemerke :o)

Skrevet

Den største bivirkningen jeg hadde mens jeg gikk på p-piller var at sexlysten ble dramatisk nedsatt. Dette kom veldig gradvis så jeg merket det vel egentlig best når jeg sluttet.

Kan ikke huske at psyken var så veldig i ubalanse.

Nå er 18-års alderen også en litt vanskelig alder. Tror det uansett er veldig kjekt å ha en nøytral tredjeperson å lufte tanker hos.

Gjest min venninne
Skrevet

Min venninne (også 18) har prøvd å gå på p-piller flere ganger, men hun blir akkurat slik som datteren din. Gråter mye, men vet ikke helt hvorfor, er bare trist og lei. Hun kan begynne å gråte uten at det har skjedd noe som helst. Det har gått helt over når hun har sluttet på p-pillene, og hun hadde heller ingen andre bivirkninger når hun gikk på dem.

Skrevet

Jeg har hatt bivirkninger av samtlige p-piller jeg har forsøkt med unntak av Trionetta.

Og det er nettopp Yasmin hun bruker... Jeg blir mer og mer overbevist at dette kan tilskrives pillene..

Skrevet

Og det er nettopp Yasmin hun bruker... Jeg blir mer og mer overbevist at dette kan tilskrives pillene..

Enig med mariaflyfly! Yasmin er det værste jeg har prøvd. Ble helt umulig jeg... Både deppa, sur osv...

Har hatt best nytte av NuvaRing, men 18 år er kanskje litt ungt for det??

Skrevet

Vanvittige humørsvingninger, kviser og skikkelig migrene. Migrenen forsvant måneden etter at jeg slutta med Yasmin, og jeg har så og si aldri hatt det seinere.

Skrevet

Jeg har også gått på Yasmin i en periode, var nedstemt og kunne begynne og gråte av det minste. Dette gikk over når jeg byttet merke..

Skrevet

Les pakningsvedlegget! Depresjon kan være en bivirkning av p-piller, og man bør ikke starte på p-piller hvis man er deprimert i forveien i hvert fall.

Skrevet

Yasmin er på overvåkningslisten for medisiner i Norge på grunn av svært mange bivirkninger i forhold til andre p-piller. Be henne om å bytte merke i hvert fall.

Skrevet

Les pakningsvedlegget! Depresjon kan være en bivirkning av p-piller, og man bør ikke starte på p-piller hvis man er deprimert i forveien i hvert fall.

Ja du sier noe, kunne sikkert funnet det ut ved ved å lese i felleskatalogen også...

I pakningsvedlegg står det som oftest ramset opp en hel støvel med bivirkninger som kan forekomme, og jeg var ute etter å høre om noen hadde egne erfaringer. Og det var det jo..

Hun har har ikke vært i nærheten av å være deprimert tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...