Gå til innhold

Samler du på et servise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall: Hvor mange kuverter synes du er 'passe'?

Vi har p.t. 12 kuverter, og har egentlig tenkt at det er 'nok', men så har det seg slik at serviset vårt gpr ut av produksjon!!! :-((( Og da lurer vi på om vi burde kjøpe inn et par ekstra kuverer 'for sikkerhets skyld' -?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Lillemus

5

• ....AV

5

• Atene

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg låner av moren min ved de få anledningene det trengs. Hun har til 18, og det tror jeg hun synes har vært nyttig.

Skrevet

Jeg låner av moren min ved de få anledningene det trengs. Hun har til 18, og det tror jeg hun synes har vært nyttig.

Det hadde vært litt langt å kjøre til min mor hver gang jeg trenger et servise;-)

Jeg skjønner nytten ved 18 (litt artig nesten-rim der), men der er mye å ha i skapet også. *tenke tenke*

Hvis vi om noen år får konfirmant OG vi velger å ha selskapet hjemme, trenger vi 19 kuverter...;-) Men kan ikke bare kjøpe inn for ett selskap, da*he he*

I 40-årslaget mitt var vi forresten også 19 (de samme som ville vært aktuelle til konfirmasjon), men da hadde vi eget "barnebord" hvor vi brukte et annet servise. Til konf'en vil de fleste barna ha blitt så store at 'barnebord' føles litt rart...

Skrevet

Nei. Eksen tok med seg det vi fikk til bryllupet og samla på. Nå er det IKEA for alle penga her i huset. ;)

Men jeg synes det er ok å ha 12 kuverter. Bestemora mi mente manmåtte ha 18, eller aller helst 24. ;)

Skrevet

Nei. Eksen tok med seg det vi fikk til bryllupet og samla på. Nå er det IKEA for alle penga her i huset. ;)

Men jeg synes det er ok å ha 12 kuverter. Bestemora mi mente manmåtte ha 18, eller aller helst 24. ;)

Vi har ikke BORD til 18 eller 24, så da må vi kjøpe det også! *he he*

Detta blir dyrt;-)

Skrevet

Vi har ikke BORD til 18 eller 24, så da må vi kjøpe det også! *he he*

Detta blir dyrt;-)

Mormor hadde servise, bestikk og vinglass (og da snakker vi selvsagt rød- og hvitvin, champagne og drammeglass) til 24. Også hadde hun selvfølgelig juleservise til 24. Middags- og frokosttallerkner. Viktig. ;)

Skrevet

Det hadde vært litt langt å kjøre til min mor hver gang jeg trenger et servise;-)

Jeg skjønner nytten ved 18 (litt artig nesten-rim der), men der er mye å ha i skapet også. *tenke tenke*

Hvis vi om noen år får konfirmant OG vi velger å ha selskapet hjemme, trenger vi 19 kuverter...;-) Men kan ikke bare kjøpe inn for ett selskap, da*he he*

I 40-årslaget mitt var vi forresten også 19 (de samme som ville vært aktuelle til konfirmasjon), men da hadde vi eget "barnebord" hvor vi brukte et annet servise. Til konf'en vil de fleste barna ha blitt så store at 'barnebord' føles litt rart...

Plass i skapet er ikke noe stort argument. Se i dine egne skap, de fleste hyller er høye nok til 18 tallerkener.

Moren min bor 10 minutter unna, så da ser jeg ingen grunn til å ha servise til 18 selv.

Skrevet

Plass i skapet er ikke noe stort argument. Se i dine egne skap, de fleste hyller er høye nok til 18 tallerkener.

Moren min bor 10 minutter unna, så da ser jeg ingen grunn til å ha servise til 18 selv.

Nei, enig i at plassargumentet ikke kan føres på tallerknene, men hvis man skal følge opp mer kaffekopper osv, blir det jo det.

Skrevet

Nei, enig i at plassargumentet ikke kan føres på tallerknene, men hvis man skal følge opp mer kaffekopper osv, blir det jo det.

Det er bare middagsservise hun har 18 av. Det er vel helst til middag at man ønsker å dekke til mange ved ett bord?

Men jeg lurer på hvor mange jeg egentlig har kaffeservise til. Ser ikke bort fra at det er nærmere 18, men da i flere forskjellige mønstre. Arvegodset hoper seg opp... og jeg som ikke engang drikker kaffe. Vaskes opp for hånd må det også.

Skrevet

12 er nok for de aller fleste anledninger.

Trenger du mer kan du leie.

Men det kan jo være en god ide å kjøpe noen ekstra i tilfelle du knuser litt.

Skrevet

Det er bare middagsservise hun har 18 av. Det er vel helst til middag at man ønsker å dekke til mange ved ett bord?

Men jeg lurer på hvor mange jeg egentlig har kaffeservise til. Ser ikke bort fra at det er nærmere 18, men da i flere forskjellige mønstre. Arvegodset hoper seg opp... og jeg som ikke engang drikker kaffe. Vaskes opp for hånd må det også.

Ja, det er sant. Man trenger ikke å ha like mange av hver 'sort'. P.t. har jeg 12 flate/dype/asjetter, men av en eller annen grunn bare 11 kaffe/te-kopper;-)

Men har selvsagt massevis av andre typer kaffekopper og -krus. Egentlig liker jeg best det siste. Jeg er en skikkelig kaffekjerring og synes sånne små kopper rommer lite...

Vedr håndvasking: Grunn god nok til å la koppene bare brukes i nødstilfelle. Da vi begynte å spare på dette serviset i anledning bryllupet, var vi begge skjønt enige om at det var et absolutt must at det kunne maskinvaskes.

Så, aller første gangen det hadde vært brukt, settes tallerknene inn i vår særs tilårskomne oppvaskmaskin (kjøpt som grønn metallic, typisk 70-tallsstil, på loppemarked), og idet den starter hører vi : ping - ping - ping....

Tallerknene var rett og slett for _høye_ for den gamle maskina!! Enda de er helt ordinære.

Men etter noen år sa pumpa på den gamle maskina takk for seg, og etter det har vi heldigvis kunnet ha middagsgjester uten å måtte håndvaske alt etterpå;-)

Skrevet

12 er nok for de aller fleste anledninger.

Trenger du mer kan du leie.

Men det kan jo være en god ide å kjøpe noen ekstra i tilfelle du knuser litt.

Ja, å ta høyde for fremtidig knusing er lurt.

Skrevet

Samler og samler. Vi har arvet et 60-tallsservice, og på en måte så samler vi på det. Jeg synes atten høres ut som et greit tall, og jeg tror faktisk vi har bortimot det må noe av de mer sjeldent brukte delene. Mulig det er 12. Asjettene har vi desverre mindre av. Skal kjøpe fler av de når jeg kommer over dem på qxl. De er heldigvis ikke superdyre, men de er ikke så lette å få tak i.

Skrevet

Ja, vi samler. Nå har vi fått til 8, men det er for lite.

Jeg tror nok at 12 vil holde i de fleste tilfeller, men når jeg teller etter, og hvis alle i nærmeste familie skulle komme på fint middagsbesøk så trenger jeg flere.

Tror jeg hadde gått for 20.

Skrevet

Vi har til 12 og det er nok for oss. Noen har jo til 18 da. Det burde i hvertfall holde?

Skrevet

Jeg tror nok at 12 vil holde i de fleste tilfeller, men når jeg teller etter, og hvis alle i nærmeste familie skulle komme på fint middagsbesøk så trenger jeg flere.

Vi samler. Vi har 18 av delene til middagsserviset, men ikke kaffeservise. Vi har en årlig fest hvor vi får bruk for alle delene og noen juler har vi dssuten hatt behov for mer enn 12.

Skrevet

Beklager, svaret mitt skulle ikke til deg.

Skrevet

Vi samler. Vi har 18 av delene til middagsserviset, men ikke kaffeservise. Vi har en årlig fest hvor vi får bruk for alle delene og noen juler har vi dssuten hatt behov for mer enn 12.

Skrevet

Beklager, svaret mitt skulle ikke til deg.

Du er så tilgitt, så :D

Skrevet

Jeg har ikke mer enn 12 i noe service. Visste jeg at noe gikk ut av produksjon, hadde jeg kanskje kjøpt noen få deler i tilfelle jeg knuste noe. har heller ikke slektninger i nærheten jeg kan låne hos. Men jeg er jo noe asosial, så det er bare ved konfirmasjon og rund fødselsdag jeg har hatt bruk for mye service. Men det går jo an å bruke flere sorter, når man dekker ved flere bord. Det ser jeg andre gjør.

Noen av mine venninner har likt service (og gjerne også bestikk, glass etc.) som mor og/eller søster, så da kan de låne ved festlige anledninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...