Gå til innhold

Samler du på et servise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk middags- og kaffeservice til brylllupet for 13 år siden - Sans Soucis tror jeg det heter - helt hvitt med litt snirkler på kantene. Vi har til 12.

Det er helt OK, men jeg hadde nå ikke kjøpt det i dag - synes det er litt for snirklete - særlig kaffekoppene er bittesmå og sånn gammel-damete.... jeg liker stor krus!

Vi burde helt klart hatt til 18, men jeg tror ikke vi gidder å kjøpe flere av det - kan heller ønske meg et nytt til 40 års dagen - som kanskje kan matche de vi har, men kanskje være litt røffere?

Jeg trodde Sans Soucis var et kosmetikkmerke! ;-)

Her er forresten mitt servise *snufs*

http://www.kristalhuis.nl/easypicture0023.jpg

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Lillemus

5

• ....AV

5

• Atene

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Men har selvsagt massevis av andre typer kaffekopper og -krus. Egentlig liker jeg best det siste. Jeg er en skikkelig kaffekjerring og synes sånne små kopper rommer lite...''

Jeg VISSTE det!

Vi har 18 kuverter av middags- og kaffeservise i "penserviset" vårt. Og flere tefat. Bruker det rimelig mye, men alt er ikke i bruk mer enn 5-7 ganger i året.

Så - jeg ville jo ha "løpt og kjøpt". Forsent å angre på slikt, veit du. :-)

:-)

Ja, jeg heller mer og mer mot at jeg bare må få ut finger'n og lommeboka og kjøpe litt ekstra!! :-)

Skrevet

Jeg trodde Sans Soucis var et kosmetikkmerke! ;-)

Her er forresten mitt servise *snufs*

http://www.kristalhuis.nl/easypicture0023.jpg

Nå har jeg søkt på nettet, og jeg finner ikke et snev av servise under det navnet - bare kosmetikk + franske artikler "uten bekymringer".....

Hva søren var det det het da? Det likner egentlig litt på ditt!

Skrevet

Det heter nok Sanssouci. Vi har også det, det er litt snirklete for meg også, men det ble et kompromiss den gangen. Jeg har egentlig blitt glad i det, og det er jo veldig tidløst.

Her kan du se det:

http://www.rosenthal.de/60R5-1-10480/Sanssouci_weiss.htm

Du er en knupp!!!!! Der var det ja!

Vi har det helt hvite - weiss.

Joda, helt greit, men altså ikke kaffekoppene.... Men - vi bruker det jo innimellom, til bursdager og jul og sånn altså!

Skrevet

Du er en knupp!!!!! Der var det ja!

Vi har det helt hvite - weiss.

Joda, helt greit, men altså ikke kaffekoppene.... Men - vi bruker det jo innimellom, til bursdager og jul og sånn altså!

Vi har også det hvite. Men vi har ikke kaffekoppene, da, vi har et annet kaffeservise. Jeg synes å huske at det var en grun til det... :-)

Skrevet

Seriøst? ;-)

Vi har 12 av penserviset, og kanskje 10 (?) av "hverdagsserviset", pluss at innerst i et skap har vi noe gammelt 'ræl' fra tiden vi var studenter, så vi _kunne_ faktisk ha dekket på til mange uten å måtte ty til papp.

Samme her - og tror vi kastet/ga bort noe sånt som 30 store tallerkner sist vi flyttet - det er grenser for hvor mye man trenger.

Skrevet

Vi fikk middags- og kaffeservice til brylllupet for 13 år siden - Sans Soucis tror jeg det heter - helt hvitt med litt snirkler på kantene. Vi har til 12.

Det er helt OK, men jeg hadde nå ikke kjøpt det i dag - synes det er litt for snirklete - særlig kaffekoppene er bittesmå og sånn gammel-damete.... jeg liker stor krus!

Vi burde helt klart hatt til 18, men jeg tror ikke vi gidder å kjøpe flere av det - kan heller ønske meg et nytt til 40 års dagen - som kanskje kan matche de vi har, men kanskje være litt røffere?

Det er sikkert det jeg har! Skal du selge for en rimelig penge? ;o)

Skrevet

Vi har også det hvite. Men vi har ikke kaffekoppene, da, vi har et annet kaffeservise. Jeg synes å huske at det var en grun til det... :-)

Jeg har kaffekoppene også, og av en eller annen merkelig grunn 9 tekopper og de er omtrent ubrukelige synes jeg, men skulle gjerne hatt flere kaffekopper.

Skrevet

Det er sikkert det jeg har! Skal du selge for en rimelig penge? ;o)

Mneeeei... tror nok vi beholder det.... Tror vi fikk middagsservicet av svigers, og det vil nok bli tatt ille opp om vi selger det! Og jeg er jo litt glad i det da - unntatt kaffekoppene!!!!!

Skrevet

Mneeeei... tror nok vi beholder det.... Tror vi fikk middagsservicet av svigers, og det vil nok bli tatt ille opp om vi selger det! Og jeg er jo litt glad i det da - unntatt kaffekoppene!!!!!

Hva er det med kaffekoppene da? Synes de er nydelige og jeg ingen av gjestene mine har klaget på dem i alle fall.

Skrevet

Hva er det med kaffekoppene da? Synes de er nydelige og jeg ingen av gjestene mine har klaget på dem i alle fall.

De er så små, og forsvinner jo i hendene, og er sånn kniplingaktige...... :-(

Skrevet

De er så små, og forsvinner jo i hendene, og er sånn kniplingaktige...... :-(

De er da ikke noe mindre enn alle de andre vanlige kaffekoppene jeg har hatt og sett hos andre?

Gjest ChiengMai
Skrevet

En del butikker skal viss ha et slags 'varslingsabonnement', der du kan få beskjed om kampanjer etc, og også om serviset utgår.

Hmm .. Det visste jeg ikke. Et nyttig tips!

Skrevet

Det skal uhyre mye til for at vi blir alle familiemedlemmer på én gang. Typisk vil man bare ha et selskap med den ene eller den andre siden av familien, eller som nå sist: Bare de som bor innen en 5-milsradius. Da ble vi 12, og dvs at alle kuverter var i bruk. Jeg liker å bruke penserviset selv til en mer 'ordinære middagsselskaper' og ikke bare jul og runddager.

Men tar vi med allemannalle i slekta blir vi 19. Men det kommer jo 50-årsdager og konfirmasjoner i løpet av det neste decenniet, så man vet jo aldri...;-)

Vi blir gjerne 12-14 til bords, og noen ganger flere hvis den nærmeste familie fra andre byer også kommer. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...