Gå til innhold

Ta sjangsen...

Anbefalte innlegg

Gjest I rRgaland
Skrevet

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en eiendom sammen med min søster og mor. Eiendommen ligger på en nydelig plass med en utrolig utsikt utover havet. Pr dags dato så står det et gammalt hus på eiendommen, helt beboelig, koselig lite hus.

Men det min søster prøver å få til nå er at vi spleiser og kjøper denne eiendommen, river huset som står der og bygger 2-3nye hus... Vet jo at en kan tjene enormt på slikt iogmed prisene for nye hus i dag er groteskt høye.

Men er en slik investering smart?

Tenker på at det tar vel ei stund før byggningsarbeid kommer i gang, og det tar vel ei stund for å få et hus opp? Noen som har en viss anelse her?

I dag leier jeg leilighet- og planen min var å kjøpe leilighet til våren. Men blir det slik at jeg sier ja til å vær med på planen til søss så kan jeg bare glemme det sånnsett. Tenker litt hardt jeg nå, planen er jo også å prøve å bli gravid, vi holder faktisk på nå.. Så mulig det ikke er så smart. Ikke nå men i lengden kanskje...

Noen ord fra noen kloke sjeler...

Gjest har prøvd noe lignende
Skrevet

Tror du må tenke deg godt om. Det kan være vanskelig å få byggetillatelser for 3 hus/dele tomta i 3

Skrevet

diskuter det nøye og sjekk opp i ting og tang.. er ike barer bare å sette igang et slikt prosjekt!! ikke forhast dere!

Skrevet

Du/dere må også tenke grundig gjennom hvordan det vil være å bo så tett på mor og søster. Dere bør i alle fall ha en god måte å løse eventuelle konflikter på. For tenk om dere ble uvenner... Det vil også være vanskelig dersom 1 av partene skulle ønske å flytte igjen, fordi ikke hvem som helst vil bo så tett på fremmede, og vice versa.

Skrevet

Du/dere må også tenke grundig gjennom hvordan det vil være å bo så tett på mor og søster. Dere bør i alle fall ha en god måte å løse eventuelle konflikter på. For tenk om dere ble uvenner... Det vil også være vanskelig dersom 1 av partene skulle ønske å flytte igjen, fordi ikke hvem som helst vil bo så tett på fremmede, og vice versa.

Det var vel ikke snakk om å bo der? Slik jeg forstod det var dette en ren økonomisk investering.

Skrevet

Det er fullt mulig dere ikke får lov til å dele tomten og bygge tre hus der. Og det kan bli svært dyrt å bygge hus, kanskje dyrere enn det blir verdt på markedet hvis det ligger i et ikke-dyrt område.

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Ikke for å være sær, men det heter "sjansen", ikke "sjangsen". Får helt krupp av skrivefeil. Sikkert en eller annen forstyrrelse jeg har ,o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...