Gå til innhold

Etter abort?

Anbefalte innlegg

Hei, tok tok en medesinsk abort får snart 7 uker siden, og har gått på p-piller siden da, var på kontroll får to uker siden og da sa de at alt var borte. fikk mensen på søndag, men den har stoppet helt opp igjen, fra i går kveld, er det noen som vet om det er helt vanlig, eller ome jeg burde høre med helsesøster eller legen om det er noe?

Jeg lurer også på åssen det har vært får andre og ta abort, jeg har slitti en del med det i det siste, klarer ikke å slutte å tenkte på det, og har problemer med å sove og konsentrere meg på skolen osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286020-etter-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt at blødningene er litt uregelmessige etter en abort. Jeg tror du kan slappe helt av på at det fysiske er i orden.

Men den største belastningen etter en abort er det psykiske. Du skal igjennom en sorgprosess etter aborten. Et potensiale for liv er borte, og det er naturlig at du sliter litt etter dette.

Jeg tok en provosert abort da jeg var 17 år, og gikk på skolen. (nå er jeg 33 år og har ett barn). Jeg gråt mye i månedene etter, selv om jeg forsåvidt ikke angret på selve aborten.

Prøv å jobb deg igjennom sorgen. Har du noen du kan fortelle om følelsene din til? Det hjelper godt å ikke være så alene om tankene dine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/286020-etter-abort/#findComment-2300042
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...