Gå til innhold

fobier

Gjest ekle dyr!!

Anbefalte innlegg

Gjest ekle dyr!!
Skrevet

kjeder meg, så jeg prøver meg på en tråd:)

har dere noen forbier? selv er edderkopper min greie, klarer de over hode ikke.. de er skikkelig ekkel!! har fått beskjed om å gå i terapi, men tror ikke det vil hjelpe noe...

Skrevet

Jeg er livredd alt som heter innsekter og ekle småkryp .Med unntak av vanlige husfluer og det vi i Trøndelag kaller "pessmaur"

Gjest ikke fobiker
Skrevet

Fobier, heter det.

Jeg liker heller ikke edderkopper og småkryp så godt, men ikke så ille at jeg vil kalle det fobi. Slanger er forresten heller ikke særlig koselige.

Tidligere hadde jeg flyskrekk, som nærmet seg en fobi, men den klarte jeg å kurere på egen hånd. Ved å utsette meg for det jeg var redd for.

Skrevet

Jeg har fobi for mus! Er redd for orm, ellers er småkryp ekkle, men jeg fjerner dem gjerne. Skulle jeg treffe på en elg, så hadde æ vel svima momentant! ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har fobi mot edderkopper og saksedyr. Ellers er jeg ikke videre begeistret for insekter i det hele tatt.

Skrevet

Har kanskje avreise-fobi. Er borte når jeg sitter i bilen/drosjen/bussen. Så det er pakkingen og det å komme seg avgårde tror jeg.

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

Edderkopper og andre krypdyr får jeg helt hetta av. Og Oddvar stenstrøm.

Skrevet

Regner med du mener fobier og ikke forbier?

Jeg har vel ingen virkelige fobier, men er ikke glad i marker.

Skrevet

Helt klart mus!! Jeg får helt "noia" av det. Hvis noen hører meg rope i rl, så vet de hvorfor.....

Skrevet

Helt klart mus!! Jeg får helt "noia" av det. Hvis noen hører meg rope i rl, så vet de hvorfor.....

*Hehe* Min kjære ringte nettopp og hadde funnet en levende mus på kjøkkenet. ;o) Jeg sa bare at han måtte legge ut gift i kjelleren, selv ville han visst tapetsere huset med både gift og musefeller tror jeg.

Skrevet

*Hehe* Min kjære ringte nettopp og hadde funnet en levende mus på kjøkkenet. ;o) Jeg sa bare at han måtte legge ut gift i kjelleren, selv ville han visst tapetsere huset med både gift og musefeller tror jeg.

*ææææsj*

Hehe, jeg tror jeg ville gjort som din kjære jeg - eller kansje enda bedre: flyttet! :-)

Broren min hadde mus i veggen.. Han hørte det "knitret".......

Skrevet

*ææææsj*

Hehe, jeg tror jeg ville gjort som din kjære jeg - eller kansje enda bedre: flyttet! :-)

Broren min hadde mus i veggen.. Han hørte det "knitret".......

Små mus er søte da! Ville dog ikke hatt dem på soverommet nei... Det er visst småganger-år i år så det er ikke så rart de kommer inn.

Skrevet

Små mus er søte da! Ville dog ikke hatt dem på soverommet nei... Det er visst småganger-år i år så det er ikke så rart de kommer inn.

Edderkopper er søtere :-)

Et vennepar av meg har katt. En morgen kom den gjennom vinduet deres på soverommet, med en mus i kjeften, og veivet stolt over hodet deres.... Tror du de fikk fart på seg da... ?

:o)

Skjønner forresten at du ikke vil ha de på soverommet.

Gjest bellaniti
Skrevet

Jeg klarer ikke frosker. Jeg er livredd dem. Samme med meitemark og lignende ting. Jeg er så redd sånt at jeg faktisk er på nippet til å besvime når jeg ser en mark. Litt slitsomt når det har regnet da :-)

Skrevet

I forrige uke kom katta inn i gangen med ei levende mus i kjeften. Musa kom seg løs og katta gikk på loftet for å slappe av litt *makan*.

Musa løp under databordet og var plutselig borte-vekk! Ungene og jeg la ut ost på et fat og satsa på at den skulle komme fram igjen. Jeg stod klar med en vaskeklut slik at jeg kunne fange den i kluten *jeje* og slippe den ut.... Men, neida, musa kom ikke fram. Jeg begynte å få mistanke om at den hadde gjemt seg inni ledningsskjuleren under databordet, men klarte ikke å åpne den.

Når den store, sterke og tøffe gubben min kom hjem, tok han fram skrutrekkeren for å åpne ledningsskjuleren. Han prøvde helt tydelig å skjule sin nervøsitet ;) Han åpna boksen og inni der stod musa på bakføttene og titta på oss. Gubben kvapp og hoppa som en tulling mens ungene og jeg så forundra på han *flire rått*

Vel, vi (dvs. ungene og jeg!) sperra veien slik at musa ikke kom videre inn i gangen, men løp rett ut i friheten igjen. Gubben pusta lettet ut og ungene fikk noe å erte han for ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...