Gå til innhold

Jobbintervju, please hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest Forhåpningsfull
Skrevet

Skal på jobbintervju i morgen, trenger litt råd i den forbindelse.

(Offentlig mellomlederstilling, jeg er 30 år og har en ungdommelig stil)

Ang antrekk: Pent uten å være pyntet, hva legger dere i det?

Lønn: Nårtid er det naturlig å snakke om det? På slutten av intervjuet eller når man eventuelt blir tilbudt stillingen?

Håper noen har tid til å svare meg, blir veldig takknemlig for gode tips:)

Skrevet

Ang antrekk: Pent uten å være pyntet= ikke stæsj. Til nød et ikke-pyntet tørkle/sjal. Strammere enn 'casual'. Pen nøytral sort/grå bukse som ikke er lefsete.. enkel topp/skjorte/bluse + litt formell jakke, hvis du har.

Lønn: Kanskje når man eventuelt blir tilbudt stillingen? Jeg er ikke sikker. Sovna på sofaen foran tv. og er litt groggy, men du får sikkert flere svar her :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Lønn: Det diskuterer du dersom du blir tilbudt stillingen.

Et _eksempel_ på antrekk: Pen stoff bukse, pen genser eller bluse. Litt forsiktig med sminke ( ikke overdriv). Kankjse ørepynt og smykke (men ikke for store).

Skrevet

Pent antrekk: Litt pyntet, men ikke stivpuntet. Et par pene bukser og en bluse for eksempel.

Gjest Forhåpningsfull
Skrevet

Ang antrekk: Pent uten å være pyntet= ikke stæsj. Til nød et ikke-pyntet tørkle/sjal. Strammere enn 'casual'. Pen nøytral sort/grå bukse som ikke er lefsete.. enkel topp/skjorte/bluse + litt formell jakke, hvis du har.

Lønn: Kanskje når man eventuelt blir tilbudt stillingen? Jeg er ikke sikker. Sovna på sofaen foran tv. og er litt groggy, men du får sikkert flere svar her :)

Takk for svar.

Dongeribukse er det utelukket? Med en hvit skjorte og en svart vest (tynn, fin lammeull med v-hals) utenpå? +svarte støveletter, svart cordfløyels-ytter-dressjakke og muligens et svart/hvitt silketørkle i halsen?

Huff, føler meg som en 14-is på 1. date her altså...:/

Gjest Forhåpningsfull
Skrevet

Pent antrekk: Litt pyntet, men ikke stivpuntet. Et par pene bukser og en bluse for eksempel.

Takk for svar:) se mitt svar lenger ned, er dongeribukse utelukket....?

Gjest Forhåpningsfull
Skrevet

Lønn: Det diskuterer du dersom du blir tilbudt stillingen.

Et _eksempel_ på antrekk: Pen stoff bukse, pen genser eller bluse. Litt forsiktig med sminke ( ikke overdriv). Kankjse ørepynt og smykke (men ikke for store).

Takk for svar:) se mitt svar lenger ned, er dongeribukse utelukket....?

Skrevet

Takk for svar.

Dongeribukse er det utelukket? Med en hvit skjorte og en svart vest (tynn, fin lammeull med v-hals) utenpå? +svarte støveletter, svart cordfløyels-ytter-dressjakke og muligens et svart/hvitt silketørkle i halsen?

Jeg synes ikke dongerbukse er utelukket så lenge den er hel, ren og ser forholdsvis ny ut og tilbehøret er litt mer pynta.

Jeg har gått i olabukse på mine to siste jobbintervju og fått jobben begge gangene. Begge ganger har jeg hatt en pen topp til, og høyhæla sko.

Men det er mulig jeg har jobba i en læxa bransje litt for lenge. ;)

Gjest slik praktiserer jeg det.
Skrevet

Jeg går aldri på jobbintervju i dongeri. En svart penbukse med en fin topp eller genser til og en passende jakke eller strikkejakke som det nå finnes så mye flott av.

Lønn forhører jeg meg alltid om på slutten av intervjuet når personen spør deg om det er noe du lurer på. Det er typisk kvinnfolk og ikke tørre å spørre om en viktig del av jobben. Mannfolk hadde aldri latt vær å gjøre det.

Det er viktig å vite lønn fordi den er med på å bestemme deg for eller imot jobben før du eventuellt får tilbud om stillingen. Er lønnen dårlig så kan du takke nei med en gang du hører noe og gå rett videre på neste intervju. Man må ikke lage ting så vanskelig for seg selv.

Om rådene virker? Jeg har fått tilbud om begge jobbene jeg søkte på når jeg fulgte mine råd her.

Skrevet

Takk for svar.

Antrekket hørtes veldig pent og passende ut. med ett unntak: donegibuksa. Jeg prøvde meg en gang (nylig) på svart dongeri, og ellers helt korrekt. Det var i et bemanningsbyrå, der jeg hadde møtt en annen representant tidligerre, og de var vedlig uformelle. Men likevel: hun påpekte buksa! Slik kunne jeg ikke komme til deres klienter...

Du får en svart enkel bukse som ser pent ut, veldig rimelig hos de billige kjedebutikkene. Kjipt, men det må man bite i seg.

Men fortell - har du vært på intervjuet, og hvordan gikk det?? Om det er i dag (trodde det var i går?) - så får du bare glemme buksa, heve hodet, smile stolt og trygt. - dessuten er det i det offentlige, der snippen er løsere enn i privat sektor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...