Gjest Shira :o) Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Jeg har fått tur til Newcastle i gave ) Drar med båten på lørdag, fremme søndag, 2 netter på hotell, så båt hjem. Jeg har 2 hele dager i Newcastle, og lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan finne på? Nå er det helst shopping jeg vil da ;o) Dette Metrosenteret, noen som har vært der? Det så himla svært ut, men er det verdt en tur? Jeg skal bo på den sida av elva som heter Upon Tyne (?) Lett og ta taxi til andre siden og dette senteret? 0 Siter
Bravo November Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Hørtes hyggelig ut! Newcastle er ingen kjempeby, men veldig hyggelig. Du finner alt av kjente butikker i selve sentrum, i tillegg til trivelig puber og restauranter. Et godt råd er å prøve smågatene som går ut fra de større handlegatene, det er her du finner småbutikkene og de hyggeligste spisestedene. Metro Center er en liten taxitur utenfor sentrum, uansett om du kommer fra den ene eller andre sida av River Tyne. Det er stort ja, men på ingen måte uoverkommelig. Virket nok større for en del år siden før de store kjøpesentrene kom til Norge. Det er delt opp i "fargesoner" rød - gul - grønn - blå slik at det er lett å orientere seg. Her kan du fint slå ihjel en dag ) God tur! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Hørtes hyggelig ut! Newcastle er ingen kjempeby, men veldig hyggelig. Du finner alt av kjente butikker i selve sentrum, i tillegg til trivelig puber og restauranter. Et godt råd er å prøve smågatene som går ut fra de større handlegatene, det er her du finner småbutikkene og de hyggeligste spisestedene. Metro Center er en liten taxitur utenfor sentrum, uansett om du kommer fra den ene eller andre sida av River Tyne. Det er stort ja, men på ingen måte uoverkommelig. Virket nok større for en del år siden før de store kjøpesentrene kom til Norge. Det er delt opp i "fargesoner" rød - gul - grønn - blå slik at det er lett å orientere seg. Her kan du fint slå ihjel en dag ) God tur! Takk, det blir nok hyggelig. Vi har hørt at det skal være verdt ett besøk til Newcastle og fant ut at det var en grei tur. Takk for tips, jeg lurer på om vi skal se været litt an. Høljeregner det, må senteret være OK. Fint vær, så frister rusling i smågater. 0 Siter
fresja Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Har vunnet tre turer til Newcastle, men ingen var inkludert hotellovernatting. Tok buss til et sted (jeg har glemt navnet på), hvor det var mange butikker. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Har vunnet tre turer til Newcastle, men ingen var inkludert hotellovernatting. Tok buss til et sted (jeg har glemt navnet på), hvor det var mange butikker. Kan det ha vært Eldon Square? Jeg mener at det går buss dit på slike bort-tilbaketurer. Har ikke vært der selv. Vi har booket dette selv, derfor er det med hotellovernatting. Vi ville gjøre noe annet, og jeg sliter med helsa, da er det greitt og ha en rolig båttur frem og tilbake (jeg blir sliten av fly). ) Jeg gleder meg til å spise godt og bare sulle rundt ) 0 Siter
fresja Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1190269671' post='3678834] Kan det ha vært Eldon Square? Jeg mener at det går buss dit på slike bort-tilbaketurer. Har ikke vært der selv. Vi har booket dette selv, derfor er det med hotellovernatting. Vi ville gjøre noe annet, og jeg sliter med helsa, da er det greitt og ha en rolig båttur frem og tilbake (jeg blir sliten av fly). ) Jeg gleder meg til å spise godt og bare sulle rundt ) Det var noe kjent med Eldon Square, så der har jeg nok vært. Vi kunne gå i mange utendørsbutikker, og så var der et stort torg i nærheten. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Det var noe kjent med Eldon Square, så der har jeg nok vært. Vi kunne gå i mange utendørsbutikker, og så var der et stort torg i nærheten. Da er det sikkert der, jeg har ikke vært der, men mamma som jeg skal reise sammen med har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.