Gå til innhold

Kjølende matboks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en matboks med plass til 4-5-6 brødskiver, OG som holder maten kald??

Det er lite gøy å smøre matpakke til ungene når det blir så ensformig som saltpølse og leverpostei. De vil ikke ha annet pga varmen. Eks osten virker våt mm

Hvordan gjør dere det? Skolen har kantine, men det passer ikke min lommebok til enhver tid :)

Skrevet

Vi har kjøpt en liten kjølebag til hver av ungene som de har maten i. Putter i et kjøleelement og vannflaske som har ligget i fryseren, da er vannet kaldt når de kommer hjem også. På denne måten er det også greit å sende med yogurt som da holder seg frisk hele dagen.

Skrevet

Vi har kjøpt en liten kjølebag til hver av ungene som de har maten i. Putter i et kjøleelement og vannflaske som har ligget i fryseren, da er vannet kaldt når de kommer hjem også. På denne måten er det også greit å sende med yogurt som da holder seg frisk hele dagen.

Hvor fant du en slik liten kjølebag da? Jeg kjøpte to på rimi tidligere i sommer, men de er såpass store at det er plass til fire halvlitere i den. Litt stor til skolebruk....

Skrevet

Hvor fant du en slik liten kjølebag da? Jeg kjøpte to på rimi tidligere i sommer, men de er såpass store at det er plass til fire halvlitere i den. Litt stor til skolebruk....

De er kjøpt på Pytt & Panne. De er ikke bittesmå, men ungene bærer dem ved siden av sekken. Det er plass til kjøleelement, matboks med plass til 6 skiver, vannflaske og yougurt.

Skrevet

De er kjøpt på Pytt & Panne. De er ikke bittesmå, men ungene bærer dem ved siden av sekken. Det er plass til kjøleelement, matboks med plass til 6 skiver, vannflaske og yougurt.

Ok :) Jeg får høre med min sønn om den vi har er ok. Takk for svar, skal nok stikke innom pyttipanne også å se på den.

Skrevet

Hva med en isboks med kjøleelement?

Jeg har en matboks med innebygd kjøleelement, men det er nok ikke plass til mer enn 2-3 brødskiver. Kjøpte den på Lidl.

Skrevet

Hva med en isboks med kjøleelement?

Jeg har en matboks med innebygd kjøleelement, men det er nok ikke plass til mer enn 2-3 brødskiver. Kjøpte den på Lidl.

Takk for tips! Det går jo an for min eldste å ha to slike med seg kanskje. Mine yngre barn har ikke behov for større. Så nå vil jeg sjekke lidl her om de har noen. Takk!

Skrevet

Jamie Oliver tipser om å fryse ned drikkekartonger med juice og bruke dem som kjøleelement i matboksen til ungene. Innen de skal drikkes, har de tina, og maten holder seg fresh.

Skrevet

Takk for tips! Det går jo an for min eldste å ha to slike med seg kanskje. Mine yngre barn har ikke behov for større. Så nå vil jeg sjekke lidl her om de har noen. Takk!

Det er en stund siden jeg kjøpte den. Men har hørt at de har slike på flere steder. Matboksen har et ekstra rom under med en "kjølepose" som legges i fryseren hver natt. Fungerer i hvertfall bra her i huset.

Og med en vannflaske som fryses ned hver kveld, så har ho kald drikke også. (1/3 full av is holder hele dagen)

Skrevet

Jamie Oliver tipser om å fryse ned drikkekartonger med juice og bruke dem som kjøleelement i matboksen til ungene. Innen de skal drikkes, har de tina, og maten holder seg fresh.

Ja det er jo en løsning det også :)

Skrevet

Jeg har alltid frosne brødskiver med på jobb.

Hm..kanskje jeg skal begynne med det. Får først se om jeg finner en slik matboks jeg er ute etter :) Takk for tips

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...