Gå til innhold

forhold eller barn først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter du forholdet foran barna eller omvendt?

Dette hadde mannen min funnet spørsmål om her på nettet. Det viste seg at det faktisk var like mange for forhold først som for barna først.

Man kunne bare svare en av delene.

Jeg heller til barna først sånn som det er nå.

Skrevet

Må det være enten eller?

måtte visst det...

Skrevet

For meg blir det en litt oppkonstruert problemstilling å skulle plassere det ene foran det andre. I stedet kan man velge å se på familien som en helhet, en enhet der alle delene må prioriteres for at alle skal ha det bra.

Skrevet

For meg blir det en litt oppkonstruert problemstilling å skulle plassere det ene foran det andre. I stedet kan man velge å se på familien som en helhet, en enhet der alle delene må prioriteres for at alle skal ha det bra.

Ja det er jo slik da. Forholdet må jo også gå bra for at barna skal ha det bra. Jeg synes begge deler er viktig :) Ikke enkelt å svare det ene eller det andre.....

Skrevet

Barna setter seg nødvendigvis først selv, for i motsetning til mannen min klarer de ikke det meste på egenhånd.

;)

Skrevet

Barna setter seg nødvendigvis først selv, for i motsetning til mannen min klarer de ikke det meste på egenhånd.

;)

Ganske logiskt det ja ;)

Skrevet

Jeg setter jo begge deler veldig høyt, men om man _må_ svare kun en av delene så sier det seg jo selv at ungene kommer først. Rart spørsmål i grunnen.

Skrevet

Jeg setter jo begge deler veldig høyt, men om man _må_ svare kun en av delene så sier det seg jo selv at ungene kommer først. Rart spørsmål i grunnen.

Ja det er et rart spørsmål. Men det er jevnt delte meninger sa min mann.

Skrevet

Barna først for min del ihvertfall. Fungerer det ikke mellom min sønn og kjæresten min, vil jeg på alle måter sette sønnen min først uansett hvor glad jeg er i kjæresten.

Satt og tenkte på det i går kveld faktisk. Sønnen min kan være ufattelig provoserende mot meg, sin mor. Stygg i munnen, klyping o.l.

Kjæresten min hopper til med en gang, tåler ikke at sønnen min viser sin mor slik adferd. Det forstår jeg jo selvsagt veldig godt. Men det er ikke enkelt for gutten min heller, med en pappa m/ny kjæreste, og en mamma m/ny kjæreste. Barn blir jo frustrert med mindre.Han har nok mange vanskelige tanker rundt dette, og jeg mener da at man må vise litt tålmodighet overfor barnet.

Nå er dette relativt nytt, så jeg gir dette tid. Men skulle det vise seg fremover at disse to ikke "går i spann", vil jeg vurdere å avslutte forholdet.

Min gutt kommer alltid først i rekken i mitt liv.

Skrevet

Barna først for min del ihvertfall. Fungerer det ikke mellom min sønn og kjæresten min, vil jeg på alle måter sette sønnen min først uansett hvor glad jeg er i kjæresten.

Satt og tenkte på det i går kveld faktisk. Sønnen min kan være ufattelig provoserende mot meg, sin mor. Stygg i munnen, klyping o.l.

Kjæresten min hopper til med en gang, tåler ikke at sønnen min viser sin mor slik adferd. Det forstår jeg jo selvsagt veldig godt. Men det er ikke enkelt for gutten min heller, med en pappa m/ny kjæreste, og en mamma m/ny kjæreste. Barn blir jo frustrert med mindre.Han har nok mange vanskelige tanker rundt dette, og jeg mener da at man må vise litt tålmodighet overfor barnet.

Nå er dette relativt nytt, så jeg gir dette tid. Men skulle det vise seg fremover at disse to ikke "går i spann", vil jeg vurdere å avslutte forholdet.

Min gutt kommer alltid først i rekken i mitt liv.

Ja det er nok viktig med oppmerksomhet i denne perioden fremover. Lykke til da :)

Skrevet

De er noen dyrbare skatter ja :)

Ja, de er det :)

Synes Elextra kom med et godt poeng også..

Skrevet

Hvis man må velge er det helt opplagt at jeg velger barnet, og jeg håper og tror at min mann gjør det samme!!

Skrevet

Hvis man må velge er det helt opplagt at jeg velger barnet, og jeg håper og tror at min mann gjør det samme!!

Samme her, jeg glemte å spørre hva han svarte...

Skrevet

Ja det er nok viktig med oppmerksomhet i denne perioden fremover. Lykke til da :)

Ja, oppmerksomhet og rettledning i adferden. Han får begge deler. Jeg forsøker å prate med han om hva jeg setter pris på, og hva jeg ikke setter pris på. Nå er han jo i puberteten og språk og humør deretter, men vi finner nok ut av det på et vis :-)

Skrevet

Det blir vel til å komme an på situasjonen egentlig. Hvor mye energi som må legges i forholdet, hvor ulike man er, (altså med andre ord "are we ment to be" og bare er -litt- ute på videvanke så er det jo best for alle å prioritere forholdet. Det kommer alle til gode.), men i de fleste tilfeller ville jeg nok valgt barn. Nå HAR jeg ikke barn, men tenker altså at barna kan jo strengt tatt ikke velge hvordan de vil ha det, de må bare ta det de får, så da er det jo viktig at de har de best mulig. På slutten her prioriterte jeg KATTA foran xsambo! :D

Skrevet

Det blir vel til å komme an på situasjonen egentlig. Hvor mye energi som må legges i forholdet, hvor ulike man er, (altså med andre ord "are we ment to be" og bare er -litt- ute på videvanke så er det jo best for alle å prioritere forholdet. Det kommer alle til gode.), men i de fleste tilfeller ville jeg nok valgt barn. Nå HAR jeg ikke barn, men tenker altså at barna kan jo strengt tatt ikke velge hvordan de vil ha det, de må bare ta det de får, så da er det jo viktig at de har de best mulig. På slutten her prioriterte jeg KATTA foran xsambo! :D

hehe, katta først da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...