Gå til innhold

Fiskekaker i brun saus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her synes at fiskekaker i brun saus er godt???

Hjemme hos oss liker både mann og barn det - men jeg synes den kombinasjonen er helt utrolig merkelig, og klarer ikke å nyte maten.

Så i går vasket jeg min fiskekake - skylte av den brune sausen og spiste den med potet til....

Vi hadde ei nabojente på besøk, og hun fortalte at dette spiste de også hjemme. Er det vanlig?

Det var svigermor som laget dette altså - jeg gjør det ikke.,,,

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• morsan

13

• Lillemus

9

• kaffepiken

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest bambi på isen
Skrevet

Jeg synes det er godt, spesielt med tyttebærsyltetøy til.

Skrevet

Vi har alltid hatt fiskeboller i hvit saus, og fiskekaker med smeltet smør til.

Synes det høres rart ut med fisk i brun saus...

Skrevet

*Nei vett du hva, man har hvit saus til fiskekaker og fiskeboller *

Har aldri prøvd det ærlig talt, mulig det er godt???::::

Skrevet

Mmmm, godt!

Var ikke vant til det hjemmefra, men min bedre halvdel bragte dette inn i vårt samliv med stor suksess.

:-)

Skrevet

Jeg synes det er kjempegodt!

Liker du ikke brun saus?

:)

Skrevet

*Nei vett du hva, man har hvit saus til fiskekaker og fiskeboller *

Har aldri prøvd det ærlig talt, mulig det er godt???::::

Fiskeboller har hvit saus, og fiskekaker brun saus. :)

Skrevet

Jeg synes det er godt, spesielt med tyttebærsyltetøy til.

Eller rødbeter.

Skrevet

Mormor lagde hjemmelaga seikaker i brun saus. Det var nydelig, og til og med eksen, som aldri spiste fisk, likte det.

Ferdigfiskekaker fra butikken og brun saus fra pose ville jeg ikke tatt i med tang. ;) Men jeg synes sånne ferdigfiskekaker er helt greit, asså. Me definitivt ikke sammen med brun saus.

Skrevet

Jeg syns fiskekaker i brun saus er helt greit, men lager det aldri selv. Jeg steker fiskekaker og løk i panna og har grønnsaker og kokt potet til.

Hvis det skal være brun saus til fiskekaker må det være en litt kraftig, mørk saus syns jeg. Ikke sånn blass fløtesaus.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hos oss er det vanlig. Både fra min oppvekst og fra sambo sin oppvekst (kommer fra forskjellige fylker) Jeg spiser uten saus også jeg, men det har jeg inntrykk av at er mindre vanlig.

Men du, vaske fiskekaka? Det jo så godt med saus på jo! ;o)

Skrevet

Jeg syns fiskekaker i brun saus er helt greit, men lager det aldri selv. Jeg steker fiskekaker og løk i panna og har grønnsaker og kokt potet til.

Hvis det skal være brun saus til fiskekaker må det være en litt kraftig, mørk saus syns jeg. Ikke sånn blass fløtesaus.

''Jeg steker fiskekaker og løk i panna og har grønnsaker og kokt potet til.''

Det syntes jeg utvilsomt hørtes best ut også. :)

Gjest bambi på isen
Skrevet

Mormor lagde hjemmelaga seikaker i brun saus. Det var nydelig, og til og med eksen, som aldri spiste fisk, likte det.

Ferdigfiskekaker fra butikken og brun saus fra pose ville jeg ikke tatt i med tang. ;) Men jeg synes sånne ferdigfiskekaker er helt greit, asså. Me definitivt ikke sammen med brun saus.

Fiskekaker i brun saus er veldig undervurdert.

Skrevet

Da jeg var liten fikk jeg ofte seikaker i brun saus, men ikke andre fiskekaker. Vet ikke hvorfor...

Skrevet

*Rekker hånda i været* Det er godt ja! Men vi har det aldri av en eller annen grunn.

Skrevet

Min svigermor gjør også det. Kjemperart synes jeg. Altså veldig enig med deg.

Skrevet

Fiskeboller har hvit saus, og fiskekaker brun saus. :)

Jasså.... det har jeg aldri prøvd :)

Skrevet

Fiskekaker i brun saus er veldig undervurdert.

Jeg er skeptisk! ;)

Skrevet

Da jeg var liten fikk jeg ofte seikaker i brun saus, men ikke andre fiskekaker. Vet ikke hvorfor...

Kanskje det har noe med seiens smak og konsistens å gjøre? Det er jo er vanlig å spise seibiff med brun saus også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...