kaffepiken Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 ''Jeg steker fiskekaker og løk i panna og har grønnsaker og kokt potet til.'' Det syntes jeg utvilsomt hørtes best ut også. Ja, dette er det eneste fornuftige å gjøre med fiskekaker ;-) 0 Siter
mbf Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Det er virkelig nydelig, fiskekaker i brun saus ! Jeg lager det sjelden fordi sønnen min ikke vil ha det, men selv liker jeg det veldig godt. Med kokt brokkoli og gullrøtter til. 0 Siter
kragens Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Eller rødbeter. Det har jeg aldri smakt om har heller ingen planer om det. Fiskekaker spiser man med grønnsaker, potet og smeltet smør. Basta. :-) 0 Siter
kragens Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Det har jeg aldri smakt om har heller ingen planer om det. Fiskekaker spiser man med grønnsaker, potet og smeltet smør. Basta. :-) 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 det er kjempe godt!! men kommer jo litt ann på hvilken fisk de er laget av... skal faktisk ha fiskekaker i dag:) 0 Siter
Gjest wiggum Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Fiskekaker smaker vondt, uansett type saus. 0 Siter
laban Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Jeg ville gjort som deg, skylt av sausen. Trenger ikke saus på fiskekaker, jeg bruker aldri mye saus - mange synes nok jeg spiser "tørr" mat, men det er kun fordi jeg foretrekker det sånn. Jeg misliker generelt den typiske brune sausen som man skal ha på "alt" her i landet. Spesielt på kafeteriaer langs hovedveiene går det omtrent ikke an å få noen slags middag uten brun saus. I hvert fall var det sånn i min barndom (onde minner fra bilferier), men det er jo en halv evighet siden... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Jeg ville gjort som deg, skylt av sausen. Trenger ikke saus på fiskekaker, jeg bruker aldri mye saus - mange synes nok jeg spiser "tørr" mat, men det er kun fordi jeg foretrekker det sånn. Jeg misliker generelt den typiske brune sausen som man skal ha på "alt" her i landet. Spesielt på kafeteriaer langs hovedveiene går det omtrent ikke an å få noen slags middag uten brun saus. I hvert fall var det sånn i min barndom (onde minner fra bilferier), men det er jo en halv evighet siden... Enig med deg!!! Brun saus går til nød an på kjøttkaker, koteletter og svinesteik. Da jeg var liten, hadde vi bare brun saus på svinesteik/ribbe, aldri ellers. Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-( 0 Siter
morsan Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Jeg synes det er godt, og er også helt vant til det hjemmefra. Men jeg har også smakt fiskekaker (koljekaker) med hollandaise, og DEN tar kaka, da, må jeg si! :-) Men litt vel kaloririkt.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Enig med deg!!! Brun saus går til nød an på kjøttkaker, koteletter og svinesteik. Da jeg var liten, hadde vi bare brun saus på svinesteik/ribbe, aldri ellers. Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-( ''Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-('' Det er vel hva man trygt kan kalle litt i overkant! *vantro* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Mormor lagde hjemmelaga seikaker i brun saus. Det var nydelig, og til og med eksen, som aldri spiste fisk, likte det. Ferdigfiskekaker fra butikken og brun saus fra pose ville jeg ikke tatt i med tang. Men jeg synes sånne ferdigfiskekaker er helt greit, asså. Me definitivt ikke sammen med brun saus. Jeg synes vanlige kjøpte fiskekaker er pyton. De er så glatte og altfor fint malte. Fiskekaker skal være grovt malt, slik at en kan tygge dem, og ikke bare slurpe dem i seg!!!! Heldigvis finnes det butikker i byen her som har fantastiske steinbitkaker og makrellkaker. Seikaker er ofte, dessverre, altofr fine. Farmors seikaker, derimot, var fantastiske! Vi spiser fiskekaker vanligvis med poteter, salat og gjerne raspete gulrøtter. Av og til en posesaus til - type fiskesaus. 0 Siter
morsan Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 ''Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-('' Det er vel hva man trygt kan kalle litt i overkant! *vantro* Kommer vel an på hva slags pølser det er da. Jeg hadde f eks ikke stusset over å få røkte kjøttpølser i brun saus, selv om jeg ikke lager det på dne måten selv. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Jeg synes vanlige kjøpte fiskekaker er pyton. De er så glatte og altfor fint malte. Fiskekaker skal være grovt malt, slik at en kan tygge dem, og ikke bare slurpe dem i seg!!!! Heldigvis finnes det butikker i byen her som har fantastiske steinbitkaker og makrellkaker. Seikaker er ofte, dessverre, altofr fine. Farmors seikaker, derimot, var fantastiske! Vi spiser fiskekaker vanligvis med poteter, salat og gjerne raspete gulrøtter. Av og til en posesaus til - type fiskesaus. ''Farmors seikaker, derimot, var fantastiske!'' Det er slike jeg drømmer om også. Mon tro om jeg klarer å lage slike en gang...? Det blei nemlig katastrofe da jeg forsøkte meg på mormors medisterkaker før jul for et par år sida. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Kommer vel an på hva slags pølser det er da. Jeg hadde f eks ikke stusset over å få røkte kjøttpølser i brun saus, selv om jeg ikke lager det på dne måten selv. Nei, jeg skjønte at det ikke dreide seg om wienerpølser akkurat. Men mener likevel det er litt i overkant. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 ''Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-('' Det er vel hva man trygt kan kalle litt i overkant! *vantro* Skjønner du hvorfor jeg sa her en gang at jeg var litt lei av brun-saus-middager? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Skjønner du hvorfor jeg sa her en gang at jeg var litt lei av brun-saus-middager? Utvilsomt. Jeg lager brun saus av typen fløtesaus av pose til IKEA-kjøttboller her i heimen. That's it. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 ''Farmors seikaker, derimot, var fantastiske!'' Det er slike jeg drømmer om også. Mon tro om jeg klarer å lage slike en gang...? Det blei nemlig katastrofe da jeg forsøkte meg på mormors medisterkaker før jul for et par år sida. Det hender at mamma og pappa lager sildekaker, og de er som regel veldig gode. Men jeg har aldri prøvd meg på det. Vet at det er veldig viktig med speingen av melka, slik at de ikke blir "korte". Farmors kokebok finnes sikkert et eller annet sted, hos min far eller hos min tante.... Hadde jo vært moro og prøvd! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Det hender at mamma og pappa lager sildekaker, og de er som regel veldig gode. Men jeg har aldri prøvd meg på det. Vet at det er veldig viktig med speingen av melka, slik at de ikke blir "korte". Farmors kokebok finnes sikkert et eller annet sted, hos min far eller hos min tante.... Hadde jo vært moro og prøvd! Jeg har saumfart mormors kokebok, men fant ingen oppskrift. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 ''Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-('' Det er vel hva man trygt kan kalle litt i overkant! *vantro* Middagspølser i brun saus er da vanlig? Grillpølser i samme noe mer uvanlig kanskje... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Middagspølser i brun saus er da vanlig? Grillpølser i samme noe mer uvanlig kanskje... Middagspølser i brun saus er ikke vanlig her jeg bor! Men der du kommer fra spiser dere jo til og med sånne Maxiboller, så der er vel det meste tillatt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.