Gå til innhold

Fiskekaker i brun saus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• morsan

13

• Lillemus

9

• kaffepiken

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg har faktisk aldri smakt på maxboller, men det skyldes kanskje at jeg ikke er så voldsomt glad i paprikasaus...

Ikke jeg heller. Jeg har heller ikke smakt det. Og det frister ikke heller. Kjæresten spiser det iblant, han tilbereder på samme måten som Lillemus og lovpriser det akkurat like mye som henne også. De kommer fra samme by... :P

Da jeg var liten spiste vi fiskekaker i brun saus minst en gang i uken. Verken vi barna eller min far var noe særlig glad i fisk (bortsett fra ørret, laks og sild). Det er ikke yndlingsretten min nå, men jeg spiser det av og til.

Til fiskepudding og fiskeboller bruker jeg hvit saus. Eller jeg steker fiskepuddingskiver i stekepanna.

Annonse

Jeg synes den hermetiske varianten med seikaker i brun saus er helt ok en gang i blant. Spesielt på hytta og lignende. Men å kjøpe fiskekaker og lage brun saus til ville aldri falt meg inn!

Forøvrig spises fiskekaker med salat, revet gulrot, remulade og grovt brød!

Jeg synes den hermetiske varianten med seikaker i brun saus er helt ok en gang i blant. Spesielt på hytta og lignende. Men å kjøpe fiskekaker og lage brun saus til ville aldri falt meg inn!

Forøvrig spises fiskekaker med salat, revet gulrot, remulade og grovt brød!

Liker din variant med remulade - det hadde jeg nesten glemt!!! Skal kjøpes inn til neste fiskekakemiddag!

hermetiske fiskekaker har jeg aldri kjøpt - frister ikke...

Jeg liker fiskekaker i brun saus. Men jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt legger dine i den brune sausen når du ikke liker det. Det går da fint å lage til begge deler på en gang.

Et poeng. Jeg pleier å ta av mine, men i forgårs var det svigermor som laget maten, og hun hadde alle i sausen. I går spiste vi rester, og da lå de altså allerede i sausen.

Der fant jeg sannelig tråden også! Utolig hva man får ut av et dol-søk på MAXBOLLER! *s*

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=1788710

Å guders min.... :o) Det er bare 4 år siden, men det føles eeeevig lenge siden!

Hehe, ja, man tuller ikke med svigermor! ;-)

Nei, en tuller ikke med svigermor nei ;-)

Hun sa/spurte oss: "Disse fiskekakene var jammen gode, synes dere ikke det?"

Og jeg klarte nå ikke å få frem et pip om at jeg synes sånne fiskekaker er helt pyton, så jeg nikket og smilte og presset frem et tynt lite "jaaa...."

Annonse

Å guders min.... :o) Det er bare 4 år siden, men det føles eeeevig lenge siden!

Jeg husker godt den tråden, ja!

Syntes det var trist at det ble slik mellom dere, men dere har jo virkelig fått et godt liv både du og eks'en, etter det jeg har forstått!

Litt artig med slike gamle tråder som dukker opp igjen - jeg trålte gjennom den sommeren nå, for å se om jeg hadde vært noe særlig aktiv på samlivsforumet da - men det hadde jeg ikke. Egentlig en grei oppdagelse det!

Enig med deg!!!

Brun saus går til nød an på kjøttkaker, koteletter og svinesteik. Da jeg var liten, hadde vi bare brun saus på svinesteik/ribbe, aldri ellers.

Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-(

Skal det være kokte poteter til middagen er det et must med brun saus. Ellers er kokte poteter vondt. Heldigvis er det mange varianter man kan servere poteter på.

Jeg husker godt den tråden, ja!

Syntes det var trist at det ble slik mellom dere, men dere har jo virkelig fått et godt liv både du og eks'en, etter det jeg har forstått!

Litt artig med slike gamle tråder som dukker opp igjen - jeg trålte gjennom den sommeren nå, for å se om jeg hadde vært noe særlig aktiv på samlivsforumet da - men det hadde jeg ikke. Egentlig en grei oppdagelse det!

Jeg har også sittet og lest litt der nå - der var det en del tråder jeg skulle likt å fått oppdatering på i dag! :o)

Som hun som var så forelsket i en så kjekk og ærlig mann - at han gikk bak ryggen på kona si og knullet henne og løy til kona og full pakke spilte ingen rolle - ærlig var han! Jadda... ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...