Gå til innhold

Fiskekaker i brun saus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• morsan

13

• Lillemus

9

• kaffepiken

6

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Jeg ville gjort som deg, skylt av sausen. Trenger ikke saus på fiskekaker, jeg bruker aldri mye saus - mange synes nok jeg spiser "tørr" mat, men det er kun fordi jeg foretrekker det sånn.

Jeg misliker generelt den typiske brune sausen som man skal ha på "alt" her i landet. Spesielt på kafeteriaer langs hovedveiene går det omtrent ikke an å få noen slags middag uten brun saus. I hvert fall var det sånn i min barndom (onde minner fra bilferier), men det er jo en halv evighet siden...

Jeg ville gjort som deg, skylt av sausen. Trenger ikke saus på fiskekaker, jeg bruker aldri mye saus - mange synes nok jeg spiser "tørr" mat, men det er kun fordi jeg foretrekker det sånn.

Jeg misliker generelt den typiske brune sausen som man skal ha på "alt" her i landet. Spesielt på kafeteriaer langs hovedveiene går det omtrent ikke an å få noen slags middag uten brun saus. I hvert fall var det sånn i min barndom (onde minner fra bilferier), men det er jo en halv evighet siden...

Enig med deg!!!

Brun saus går til nød an på kjøttkaker, koteletter og svinesteik. Da jeg var liten, hadde vi bare brun saus på svinesteik/ribbe, aldri ellers.

Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-(

Enig med deg!!!

Brun saus går til nød an på kjøttkaker, koteletter og svinesteik. Da jeg var liten, hadde vi bare brun saus på svinesteik/ribbe, aldri ellers.

Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-(

''Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-(''

Det er vel hva man trygt kan kalle litt i overkant! *vantro*

Mormor lagde hjemmelaga seikaker i brun saus. Det var nydelig, og til og med eksen, som aldri spiste fisk, likte det.

Ferdigfiskekaker fra butikken og brun saus fra pose ville jeg ikke tatt i med tang. ;) Men jeg synes sånne ferdigfiskekaker er helt greit, asså. Me definitivt ikke sammen med brun saus.

Jeg synes vanlige kjøpte fiskekaker er pyton. De er så glatte og altfor fint malte. Fiskekaker skal være grovt malt, slik at en kan tygge dem, og ikke bare slurpe dem i seg!!!!

Heldigvis finnes det butikker i byen her som har fantastiske steinbitkaker og makrellkaker. Seikaker er ofte, dessverre, altofr fine.

Farmors seikaker, derimot, var fantastiske!

Vi spiser fiskekaker vanligvis med poteter, salat og gjerne raspete gulrøtter. Av og til en posesaus til - type fiskesaus.

''Svigermor serverer gjerne pølser i brun saus :-(''

Det er vel hva man trygt kan kalle litt i overkant! *vantro*

Kommer vel an på hva slags pølser det er da. Jeg hadde f eks ikke stusset over å få røkte kjøttpølser i brun saus, selv om jeg ikke lager det på dne måten selv.

Jeg synes vanlige kjøpte fiskekaker er pyton. De er så glatte og altfor fint malte. Fiskekaker skal være grovt malt, slik at en kan tygge dem, og ikke bare slurpe dem i seg!!!!

Heldigvis finnes det butikker i byen her som har fantastiske steinbitkaker og makrellkaker. Seikaker er ofte, dessverre, altofr fine.

Farmors seikaker, derimot, var fantastiske!

Vi spiser fiskekaker vanligvis med poteter, salat og gjerne raspete gulrøtter. Av og til en posesaus til - type fiskesaus.

''Farmors seikaker, derimot, var fantastiske!''

Det er slike jeg drømmer om også. Mon tro om jeg klarer å lage slike en gang...? Det blei nemlig katastrofe da jeg forsøkte meg på mormors medisterkaker før jul for et par år sida. :(

Annonse

Kommer vel an på hva slags pølser det er da. Jeg hadde f eks ikke stusset over å få røkte kjøttpølser i brun saus, selv om jeg ikke lager det på dne måten selv.

Nei, jeg skjønte at det ikke dreide seg om wienerpølser akkurat. Men mener likevel det er litt i overkant.

''Farmors seikaker, derimot, var fantastiske!''

Det er slike jeg drømmer om også. Mon tro om jeg klarer å lage slike en gang...? Det blei nemlig katastrofe da jeg forsøkte meg på mormors medisterkaker før jul for et par år sida. :(

Det hender at mamma og pappa lager sildekaker, og de er som regel veldig gode. Men jeg har aldri prøvd meg på det.

Vet at det er veldig viktig med speingen av melka, slik at de ikke blir "korte".

Farmors kokebok finnes sikkert et eller annet sted, hos min far eller hos min tante.... Hadde jo vært moro og prøvd!

Det hender at mamma og pappa lager sildekaker, og de er som regel veldig gode. Men jeg har aldri prøvd meg på det.

Vet at det er veldig viktig med speingen av melka, slik at de ikke blir "korte".

Farmors kokebok finnes sikkert et eller annet sted, hos min far eller hos min tante.... Hadde jo vært moro og prøvd!

Jeg har saumfart mormors kokebok, men fant ingen oppskrift. :)

Middagspølser i brun saus er da vanlig? Grillpølser i samme noe mer uvanlig kanskje...

Middagspølser i brun saus er ikke vanlig her jeg bor! Men der du kommer fra spiser dere jo til og med sånne Maxiboller, så der er vel det meste tillatt! :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...