Gå til innhold

Fiskekaker i brun saus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• morsan

13

• Lillemus

9

• kaffepiken

6

Mest aktive i denne tråden

Skjønner du hvorfor jeg sa her en gang at jeg var litt lei av brun-saus-middager?

Noen blir litt sånn hekta på at dersom det ikke er X til middagen, så er det ikke ordentlig middag! Og svigermoren din har det kanskje slik med brun saus...

Har hørt om dem som har det slik m poteter, og som til og med har servert kokte poteter til pannekaker!! *ha ha*

I min familie har man det litt slik med tyttebærsyltetøy - det skal (nesten) alltid på bordet, mens hos svigers har jeg vel aldri sett det.

Jeg synes vanlige kjøpte fiskekaker er pyton. De er så glatte og altfor fint malte. Fiskekaker skal være grovt malt, slik at en kan tygge dem, og ikke bare slurpe dem i seg!!!!

Heldigvis finnes det butikker i byen her som har fantastiske steinbitkaker og makrellkaker. Seikaker er ofte, dessverre, altofr fine.

Farmors seikaker, derimot, var fantastiske!

Vi spiser fiskekaker vanligvis med poteter, salat og gjerne raspete gulrøtter. Av og til en posesaus til - type fiskesaus.

''Fiskekaker skal være grovt malt, slik at en kan tygge dem, og ikke bare slurpe dem i seg''

Usjameg, høres skikkelig ekkelt ut!! ;-) Jeg foretrekker fiskekaker hvor man strengt tatt kunne klart seg uten jeksler;-)

''Fiskekaker skal være grovt malt, slik at en kan tygge dem, og ikke bare slurpe dem i seg''

Usjameg, høres skikkelig ekkelt ut!! ;-) Jeg foretrekker fiskekaker hvor man strengt tatt kunne klart seg uten jeksler;-)

Grøss....

Vi fleipet i går om at vi kanskje skulle finne frem sugerør og suge dem i oss :-(

Fiskekaker skal tygges! Basta!

Noen blir litt sånn hekta på at dersom det ikke er X til middagen, så er det ikke ordentlig middag! Og svigermoren din har det kanskje slik med brun saus...

Har hørt om dem som har det slik m poteter, og som til og med har servert kokte poteter til pannekaker!! *ha ha*

I min familie har man det litt slik med tyttebærsyltetøy - det skal (nesten) alltid på bordet, mens hos svigers har jeg vel aldri sett det.

Mannen min fikk sjokk da han hørte at vi i min familie spiste kjøttkaker uten brun saus og uten tyttebær!!!!!

Men jeg vet hva du mener - svigermor vil helst ha poteter, og vi spiser mye poteter vi og, men ikke alltid.

Grøss....

Vi fleipet i går om at vi kanskje skulle finne frem sugerør og suge dem i oss :-(

Fiskekaker skal tygges! Basta!

Konseptet "tyggbare fiskekaker" får meg bare til å tenke på min tantes hjemmelagde gjeddekaker, der også litt bein var malt opp for å gjøre kakene 'ekstra grove'! *kvalm*

Annonse

Middagspølser i brun saus er ikke vanlig her jeg bor! Men der du kommer fra spiser dere jo til og med sånne Maxiboller, så der er vel det meste tillatt! :P

Ikke Maxiboller, men Maxboller. Det er knallgodt! :o) Som regel spiser jeg alt for mye og blir nesten oppkastsyk fordi jeg er så mett... Men det er lenge siden sist jeg har spist det nå da.

Konseptet "tyggbare fiskekaker" får meg bare til å tenke på min tantes hjemmelagde gjeddekaker, der også litt bein var malt opp for å gjøre kakene 'ekstra grove'! *kvalm*

Nå får du meg til å le!

Gjeddekaker har jeg aldri smakt - ser for meg Gubben og katten på fisketur.....

Akkurat beinrester vil jeg ikke ha i kakene, men grovt malt skal de være. Tror mamma og pappa maler fisken to ganger - dablir den passe!

Annonse

Nå får du meg til å le!

Gjeddekaker har jeg aldri smakt - ser for meg Gubben og katten på fisketur.....

Akkurat beinrester vil jeg ikke ha i kakene, men grovt malt skal de være. Tror mamma og pappa maler fisken to ganger - dablir den passe!

Jeg vil svært gjerne ha fiskekaker med høy innhold av fisk. Kanksje hadde jeg likt grovmalte også, men de før nevnte gjeddekakene var ikke noen höjdare, nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...